Volkswagen мисли да спре производството на емблематичен за Европа модел
Историята му започва през 1975 г. Близо 50 години по-късно това е най-продаваният модел на Volkwagen в световен мащаб

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Германският концерн Volkswagen преразглежда съдбата на емблематичния си модел Polo преди края на десетилетието. Това се налага заради регулациите, свързани с въглеродните емисии, които започват да повишават разходите за производството на автомобили с бензинови двигатели.
Решението за това дали да се замени или удължи живота на Polo или постепенно да се спре напълно е „отворена дискусия“ в компанията, според източници на Financial Times.
Историята на емблематичния за Европа модел започва през 1975 г. Това е най-продаваният модел на Volkwagen в световен мащаб. Той се продава за около 20 000 евро и се произвежда в заводи в Бразилия, Китай, Испания и Южна Африка.
Евентуалният му край ще означава, че един от най-достъпните модели на пазара ще изчезне от Европа. Това би се случило и малко, след като Ford спря производството на друг бюджетен и компактен модел – Fiesta – по-рано тази година.
Производителите на автомобили все повече се борят да произвеждат изгодно по-малки модели, до голяма степен поради нарастващите разходи за двигатели в резултат на регулациите за емисиите.
Докато увеличават производството на електрически превозни средства, повечето автомобилни групи в Европа планират да премахнат бензиновите модели до 2035 г., когато Европейският съюз планира да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили.
Изправени пред голямо разнообразие от прогнози за дела на електрическите превозни средства в продажбите на нови автомобили до 2030 г., много производители на автомобили размишляват дали ще има достатъчно търсене на бензинови модели в края на това десетилетие, за да инвестират в нови модели.
VW вече планира да направи електрически модел на стойност 25 000 евро, който да дебютира през 2026 г., под името ID2. Концернът планира още по-евтин електромобил на стойност 20 000 евро за края на десетилетието, временно известен като ID1, който може да запълни празнината, ако Polo бъде изтеглен от пазара.
В Европа VW се ангажира да произвежда електрически ID2 в завод близо до Барселона, собственост на испанската марка Seat. Анализаторите очакват ID1 да се произвежда в завода в Памплона, където се произвежда Polo. Групата все още не е коментирала плановете за електрически модели в завода.
Настоящите дискусии са съсредоточени върху бъдещето на Polo в Европа, където по-строгите и следователно скъпи разпоредби за двигателите Euro 7 трябва да влязат в сила по-късно това десетилетие.