Yahoo Japan и Line се сливат
50 млн. души посещават най-голямата японска търсачка месечно

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Най-голямата интернет търсачка в Япония (Yahoo Japan) и чат приложението Line ще се слеят. Стъпката ще им помогне в конкуренцията с другите онлайн гиганти в страната, смятат анализатори, цитирани от BBC.
Yahoo Japan от доста време предлага разнообразна гама от услуги, което е много печеливш ход, но все пак доста изостава от своите конкуренти, отбелязва Сейджиро Такешита от Университета в Шидзъоко.„Този ход ще бъде голямо предизвикателство за най-големите играчи на пазара. Освен това сливането ще се превърне в най-голямата „главобъсканица“ за нашите конкуренти“, коментира още той.
Докато Google е най-голямата търсачка в САЩ и Европа, Yahoo е най-популярната в Япония. Повече от 50 милиона души посещават уебсайта на Yahoo Japan всеки месец.
Line, която е собственост на южнокорейската компания Naver, пък има приблизително 80 милиона потребители в Япония и подобен брой в Югоизточна Азия и Тайван. Самото приложение вероятно е най-известно с анимираните си стикери – функция, която конкурентите също започнаха да използват.
В последните години компанията майка на Yahoo - Japan Softbank, инвестира милиарди долари основно в базирани в Азия технологични компании. Сделката може да я превърне и във водещ играч на пазара на разплащания в Япония. Softbank вече притежава собствена услуга за разплащания на име PayPay. С тази сделка тя ще се сдобие с Linepay, която пък е използвана от много от конкурентите й.