За първи път в историята Meta съкращава работни места
До мащабните планове на Зукърбърг се стигна след приоритизирането на метавселената - проект, който ще губи пари много години напред

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Главният изпълнителен директор на Meta Platforms Марк Зукърбърг очерта мащабни планове за реорганизиране на екипи и намаляване на броя на служителите за първи път, наричайки това край на ерата на бърз растеж за гиганта в сферата на социалните медии.
В рамките на хода, който може да бъде описан като първото голямо съкращаване на бюджета от основаването на Facebook през 2004 г., Зукърбърг заяви, че компанията ще замрази наемането и ще преструктурира някои екипи, за да намали разходите и да пренареди своите приоритети.
Meta вероятно ще бъде по-малка през 2023 г., отколкото беше тази година“, каза той, цитиран от Bloomberg.
Meta, която в миналото носеше името на най-популярната си социална мрежа Facebook, досега увеличаваше броя на служителите си всяка година.
Зукърбърг е обявил програмата за икономии и съкращения на работни места по време на седмична сесия с въпроси и отговори със служители, на която е присъствал източник на Bloomberg. От изявлението му става ясно, че компанията ще намали бюджетите на повечето екипи, дори тези, които се разрастват, и че отделните екипи ще решат как да се справят с промените в броя на персонала. Това може да означава да не запълват местата на служителите, които напускат, или пък да се преместват хора от един екип в друг.
Надявах се, че досега икономиката ще се е стабилизирала по-значително. Но от това, което виждаме, все още не изглежда така, затова искаме да планираме малко по-консервативно“, е добавил Зукърбърг.
Акциите на Meta поевтиняха с 3.67% в четвъртък в Ню Йорк. Цената на книжата на компанията е паднала с 60% от началото на тази година.
По-нататъшните съкращения на разходите и замразяването на наемане на нови служители са най-яркото признание от Meta, че растежът на приходите от реклама се забавя на фона на нарастващата конкуренция за вниманието на потребителите.
Сега обаче далеч не е най-доброто време за орязване на работните места. Освен глобалния икономически натиск, рекламният бизнес на компанията - изграден върху прецизното таргетиране към потребителите - загуби част от предимството си поради промените в настройки за поверителност в операционната система iOS на Apple. В същото време TikTok привлича по-младите потребители от Instagram, а Зукърбърг залага бъдещето на компанията на метавселената – проект, който по думите на самия Зукърбърг ще губи пари за много години напред.
По-рано тази година Meta съобщи, че планира да забави попълването на някои мениджърски позиции и е отложила назначаването на работа на пълен работен ден на летни стажанти.
Зукърбърг предупреди през юли, че Meta „постоянно ще намалява растежа на персонала и много екипи ще се свият, за да можем да прехвърлим енергията към други области“.
Вътрешните приоритети включват Reels - TikTok конкурента на Meta и метавселената на Зукърбърг. Meta имаше повече от 83 500 служители към 30 юни и добави 5700 нови служители през второто тримесечие.
Зукърбърг каза в четвъртък, че компанията ще бъде „малко по-малка“ до края на 2023 г.
През първите 18 години на компанията ние основно растяхме бързо всяка година, но напоследък приходите ни не бяха стабилни и дори паднаха леко за първи“, е казал той пред служителите на компанията.