Защо пилотите винаги ядат различна храна от пътниците
И защо всеки от пилотите в екипажа яде нещо различно от другия
~ 3 мин.
"Животът на всеки един човек на борда зависи само от едно нещо: да има някого там, който не само може да лети с този самолет, но и не е ял риба за вечеря".
Със сигурност авиокомпаниите не приемат указания за безопасност от холивудските филми, но ако филмът Airplane! ни научи на нещо, то екипажът на полета никога не трябва при никакви обстоятелства да яде една и съща храна като пътниците.
Драмата в самолета, която се разгръща в тази хитова комедия от 1980 г., би могла да бъде избегната - ако някой от пилотите беше отказал рибата и бе избрал пържола. Или още по-добре, лазаня.
Оказва се, големите авиопревозвачи се отнасят сериозно към въпроса с хранителните отравяния.
"Капитанът е отговорен за това оперативните пилоти да се хранят с различни ястия по време на полета", заяви пред "Телеграф" говорител на Virgin Atlantic. "Ако и двамата пилоти искат едно и също ястие, кабинният екипаж трябва да съобщи това на капитана, който ще одобри или отхвърли искането".
Понякога може да се случи да ядат и едно и също ястие. Но винаги се вземат и друг вид предпазни мерки - те се хранят по различно време.
Така, ако ястието се окаже развалено и предизвика здравословни проблеми, поне един от пилотите в екипажа ще може да изпълнява задълженията си. Или, ако и двамата са яли едно и също развалено ястие, то ще им прилошее по различно време.И докато авиационните регулатори не налагат изрични правила, то самите авиокомпании прилагат подобни.
Говорител на "Аерофлот" разкрива политиката на авиокомпанията: "Храната за капитаните се различава от тази за останалата част от екипажа, както е предвидено в санитарните правила - това е предпазна мярка срещу евентуално случайно отравяне с храна".
От British Airways добавят: "Пилотите ядат различни ястия".
Но не сюжетът на филма Airplane! е причина да се въведе това правило. В действителност, няколко инцидента, които предшестват филма (и които може би са го вдъхновили) подтикват авиокомпаниите да приемат мерките за безопасност, свързани с храната на екипажа.
През февруари 1975 г., например, на 196-ма пътници и една стюардеса по време на полет на Japan Airlines от Токио до Париж им прилошава от тежко отравяне с храна, след като яли омлет. Оказва се, че шунката била заразена със стафилококи, а когато самолетът спрял да зареди гориво в Копенхаген, 143-ма от пътниците вече се нуждаели от хоспитализация. По чиста случайност пилотите не консумирали омлета, а настояли за пържола и успели да кацнат безопасно. Историята обаче има тъмна страна. Въпреки че всички пострадали от отравянето до един се възстановяват, готвачът, смятан за отговорен за инцидента, се самоубива малко след това.
По-близо до наши дни, в доклад на Агенцията за гражданско въздухоплаване от 2010 г. се посочва, че между 30 и 50 пилоти, които извършват полети от и до летище в Обединеното кралство, се оказват недееспособни при проверките всяка година - много от тях - поради хранително отравяне. Посочени са примери с инцидент на борда на 747, когато капитанът се нуждаел от кислород, и друг инцидент, довел до аварийно кацане в Малага.
Освен че ядат различни ястия един от друг, на пилотите на авиокомпаниите (и на кабинния екипаж) често се предлагат различни ястия от тези на пътниците. Ако пък няма различни ястия, те обикновено могат да получат нещо от премиум менюто.
От Аерофлот казват: "Храната за екипажа се основава на индивидуални предпочитания и изисквания за работата - храната не е същата като тази, която се предлага на пътниците, въпреки че изборът на горещи ястия е еднакъв за екипажа и пътниците от бизнес класа."
Със сигурност авиокомпаниите не приемат указания за безопасност от холивудските филми, но ако филмът Airplane! ни научи на нещо, то екипажът на полета никога не трябва при никакви обстоятелства да яде една и съща храна като пътниците.
Драмата в самолета, която се разгръща в тази хитова комедия от 1980 г., би могла да бъде избегната - ако някой от пилотите беше отказал рибата и бе избрал пържола. Или още по-добре, лазаня.
Оказва се, големите авиопревозвачи се отнасят сериозно към въпроса с хранителните отравяния.
"Капитанът е отговорен за това оперативните пилоти да се хранят с различни ястия по време на полета", заяви пред "Телеграф" говорител на Virgin Atlantic. "Ако и двамата пилоти искат едно и също ястие, кабинният екипаж трябва да съобщи това на капитана, който ще одобри или отхвърли искането".
Понякога може да се случи да ядат и едно и също ястие. Но винаги се вземат и друг вид предпазни мерки - те се хранят по различно време.
Така, ако ястието се окаже развалено и предизвика здравословни проблеми, поне един от пилотите в екипажа ще може да изпълнява задълженията си. Или, ако и двамата са яли едно и също развалено ястие, то ще им прилошее по различно време.И докато авиационните регулатори не налагат изрични правила, то самите авиокомпании прилагат подобни.
Говорител на "Аерофлот" разкрива политиката на авиокомпанията: "Храната за капитаните се различава от тази за останалата част от екипажа, както е предвидено в санитарните правила - това е предпазна мярка срещу евентуално случайно отравяне с храна".
От British Airways добавят: "Пилотите ядат различни ястия".
Но не сюжетът на филма Airplane! е причина да се въведе това правило. В действителност, няколко инцидента, които предшестват филма (и които може би са го вдъхновили) подтикват авиокомпаниите да приемат мерките за безопасност, свързани с храната на екипажа.
През февруари 1975 г., например, на 196-ма пътници и една стюардеса по време на полет на Japan Airlines от Токио до Париж им прилошава от тежко отравяне с храна, след като яли омлет. Оказва се, че шунката била заразена със стафилококи, а когато самолетът спрял да зареди гориво в Копенхаген, 143-ма от пътниците вече се нуждаели от хоспитализация. По чиста случайност пилотите не консумирали омлета, а настояли за пържола и успели да кацнат безопасно. Историята обаче има тъмна страна. Въпреки че всички пострадали от отравянето до един се възстановяват, готвачът, смятан за отговорен за инцидента, се самоубива малко след това.
По-близо до наши дни, в доклад на Агенцията за гражданско въздухоплаване от 2010 г. се посочва, че между 30 и 50 пилоти, които извършват полети от и до летище в Обединеното кралство, се оказват недееспособни при проверките всяка година - много от тях - поради хранително отравяне. Посочени са примери с инцидент на борда на 747, когато капитанът се нуждаел от кислород, и друг инцидент, довел до аварийно кацане в Малага.
Освен че ядат различни ястия един от друг, на пилотите на авиокомпаниите (и на кабинния екипаж) често се предлагат различни ястия от тези на пътниците. Ако пък няма различни ястия, те обикновено могат да получат нещо от премиум менюто.
От Аерофлот казват: "Храната за екипажа се основава на индивидуални предпочитания и изисквания за работата - храната не е същата като тази, която се предлага на пътниците, въпреки че изборът на горещи ястия е еднакъв за екипажа и пътниците от бизнес класа."