Желязков: Концесията на летище София ще покрие дълговете на БДЖ към държавата
Финансовият директор на железниците ще остане на поста си още около месец за плавен преход в ръководството

Парите от концесията на летище София отидат за покриването на дълговете на БДЖ и на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ към централния бюджет на държавата. Това обяви в ефира на bTV транспортният министър Росен Желязков. Очакваните приходи от концесията са 550 млн. лв.
Той каза, още интересът към концесията в международен план е голям и печалбата от летището, която в момента е 10 млн. лв. годишно, може да се удвои. Относно предположенията на БСП, че турска компания може да спечели концесията на столичното летище, Желязков заяви, че става дума за спекулиране със страховете на хората. Министърът заяви, че е получил уверения от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), Европейската централна банка (ЕЦБ) и Световната банка, че такава възможност не може да бъде причина за страхове.
За БДЖ пък Желязков потвърди, че е приел оставките на Велик Занчев и Владимир Владимиров като членове на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ”. Досегашният финансов директор Филип Алексиев обаче ще остане на поста си още около месец, за да има плавен преход в ръководството на дружеството.
По отношение за промените за тираджиите, които предлага френският президент Еманюел Макрон, транспортният министър обясни, че само България и Литва са били против предложенията на Брюксел за т.нар. план „Макрон“. По думите му те са имали ясно и единодушно мнение, заедно с превозвачите и евродепутатите ни. Този проблем показва разделението на Европа на периферия и централни държави, каза още той.
Желязков коментира, че българските превозвачи са много конкурентноспособни и имаме един от най – добрите автопаркове. По думите му тези общи законодателни решения целят да не засегнат големите европейски държави, но по този начин те дискредитират периферните държави и ги ощетяват. Според него за съжаление решенията в Съвета на ЕС се взимат по държави и за да се блокира този закон, то е трябвало поне 12 държави да не го подкрепят, но Полша и Чехия в последния момент са се отказали.
Желязков коментира още, че за да има едно правило, то трябва да бъде приложимо и да може да се контролира. В момента той не вижда вариант, при който да се следи дали даден шофьор се е прибрал вкъщи след четири месеца по пътищата. Неговото мнение е, че тази мярка е по – скоро да се удовлетворят исканията на гражданите в Западна Европа. Той подчерта, че няма да подкрепят и забраната да се спи в кабините, защото нашите са модерни и предлагат всички условия за почивка в тях.