Зукърбърг написа статия в защита на Facebook, но не във Facebook
За първи път основателят на компанията се обръща към друга медия

© ECONOMIC.BG / Facebook профил
~ 2 мин.
Марк Зукърбърг се обърна към коментарните страници на The Wall Street Journal, за да защити бизнес практиките на Facebook.
В колона от 1000 думи, публикувана в четвъртък, 34-годишният милиардер и изпълнителен директор на технологичната компания изложи, както той ги нарича, "фактите за Facebook", обясни "принципите, по които работим" и предполагаемите "ясни ползи" от рекламата, поддържана от Facebook, бизнес модел за потребителите и бизнеса.
Статията идва след месеци на обществен фокус върху това как Facebook използва (и злоупотребява) данните на потребителите, на фона на други скандали, и показва как Facebook се опитва да укрепи подкрепата на инвеститорите и широката общественост.
Изборът на Wall Street Journal бележи отклонение от стандартната практика на Зукърбърг да говори с потребителите директно чрез личната си страница във Facebook (както досега правеше за решаване на проблеми от планираните реформи за модериране на съдържанието до изтеклите имейли относно политиките за данни) и отразява натиска, на който компанията е подложена под формата на интензивен регулаторен контрол.
WSJ е бизнес вестник с влиятелна аудитория, включваща институционални инвеститори и политици. Това едва ли е най-ефективното средство за извличане на послание към широката публика, коментира "Бизнесинсайдър", на фона на това, че самият Зукърбърг притежава социална мрежа с почти 2,3 милиарда активни потребители месечно. Затова, според изданието, колоната във вестника показва, че екипът по комуникациите на Facebook се опитва да получи положителен отзвук сред бизнес аудиторията и инвеститорите.
В колона от 1000 думи, публикувана в четвъртък, 34-годишният милиардер и изпълнителен директор на технологичната компания изложи, както той ги нарича, "фактите за Facebook", обясни "принципите, по които работим" и предполагаемите "ясни ползи" от рекламата, поддържана от Facebook, бизнес модел за потребителите и бизнеса.
Статията идва след месеци на обществен фокус върху това как Facebook използва (и злоупотребява) данните на потребителите, на фона на други скандали, и показва как Facebook се опитва да укрепи подкрепата на инвеститорите и широката общественост.
Изборът на Wall Street Journal бележи отклонение от стандартната практика на Зукърбърг да говори с потребителите директно чрез личната си страница във Facebook (както досега правеше за решаване на проблеми от планираните реформи за модериране на съдържанието до изтеклите имейли относно политиките за данни) и отразява натиска, на който компанията е подложена под формата на интензивен регулаторен контрол.
WSJ е бизнес вестник с влиятелна аудитория, включваща институционални инвеститори и политици. Това едва ли е най-ефективното средство за извличане на послание към широката публика, коментира "Бизнесинсайдър", на фона на това, че самият Зукърбърг притежава социална мрежа с почти 2,3 милиарда активни потребители месечно. Затова, според изданието, колоната във вестника показва, че екипът по комуникациите на Facebook се опитва да получи положителен отзвук сред бизнес аудиторията и инвеститорите.
Зукърбърг е шернал статията в профила си във Facebook.
В коментара му се отхвърлят твърдения, които Зукърбърг нарича "много недоразумения за това как работи Facebook".
В коментара му се отхвърлят твърдения, които Зукърбърг нарича "много недоразумения за това как работи Facebook".
"Ние не продаваме данните на хората, въпреки че често се съобщава, че го правим", пише той. Facebook също не съзнателно споделя т.нар. clickbait ("това не е това, което хората искат") или умишлено оставя вредното съдържание, за да повиши ангажираността ("рекламодателите не искат техните марки да са близо до него"), пише главният изпълнителен директор.
Също така колонката на Зукърбърг е малко сдържана по отношение на мащаба на потребителските данни, които Facebook събира - признавайки само, че компанията събира „някаква информация за реклами“.