„Системата е автоматизирана, но има и дейности, които се нуждаят от поддръжка от живи хора“, обясни Николов. Той допълни, че всички длъжности в националното тол управление ще минат през конкурс. Ангажиментът на тол полицията ще бъде освен да осъществява контрол по пътищата, да се намесва и при необходимост да отбива автомобилите на пътя за проверка.
Както Economic.bg писа преди седмица автомобилите, които прихващат нарушителите ще бъдат 55, а тези, които установяват правоприлагането – 50. Те са оборудвани с „умни камери“, които чрез засичане на регистрационния номер на автомобила валидират е-винетката. Данните за нарушителите ще бъдат достъпни в реално време, а самото устройство е гъвкаво и позволяващо монтиране на различно превозно средство.
Електронните винетки трябва да влязат в сила от 1 януари догодина, но Николов обясни, че всички, които имат валидни хартиени винетки след тази дата, няма да бъдат глобявани. Те трябва да ги презаверят, но ако не го направят, няма да получават глоби. Регистрацията им по електронен път ще става на пътя чрез контролните автомобили.Експертът потвърди, че цените на винетките няма да се увеличават след въвеждането на новата система.
Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.
Етикети:
Управляващите подкрепиха БСП за партийна субсидия от 8 лв.
Новите собственици на автомобили не трябва да сменят номерата
Борисов: Приехме 8 лв. партийната субсидия, защото имаше риск за отхвърляне на Бюджет 2020
Поне 100 тона пилешко със салмонела е влязло на българския пазар
Северна Корея поднови словесните си атаки срещу Тръмп