„Джи Пи Груп” се отказва да строи тунел „Железница”

Проектът за 250 млн. лв. трябва да бъде завършен до 2023 г.

Малко след новината, че премиерът Бойко Борисов е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) да спре проектите с европейско и държавно финансиране, изпълнявани от фирма „Джи Пи Груп”, компанията излезе с изявление до медиите, че сама ще депозира отказ от сключването на договора за строежа на тунел „Железница”. 

Тунелът трябва да бъде изграден до 2023 г., защото в противен случай България ще загуби европейското финансиране. 

Компанията бе избрана за изпълнител на проекта, част от строителството на магистрала „Струма”, чрез обществена поръчка. Тя спечели търга със сума от 185 млн. лв. без ДДС, участвайки в него с обединението "АМ Струма тунел 2018". Индикативната стойност на проекта е в размер на 250 млн. лв. без ДДС. 

Впоследствие работата по тунела не можа да започне заради жалба на гръцката фирма "Актор"  от август тази година. В средата на септември Комисията за защита на конкуренцията обяви, че строителството все пак може да започне. Междувременно компанията се разследваше за злоупотреби с еврофондове. 

През последните сдмици "Джи Пи Груп" си навлече сериозно обществено недоволство и заради изпълнението на ремонта на една от емблематичните столични улици "Граф Игнатиев".  

В днешното си изявление до медиите строителната компания определя решението си да се оттегли от проекта за тунел "Железница" като "достойно в името на бранда "Джи Пи Груп". 





Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: тунел Железница | Джи Пи Груп

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини