Компанията майка на Zara и Bershka вече струва 90 млрд. евро

Анализаторите очакват Inditex да отчете близо 830 млн. евро чиста печалба за второто тримесечие

Снимка: Wikimedia
Компанията собственик на брандовете Zara и Bershka – Inditex – е отчела 31% поскъпване на акциите си от началото на годината, като така пазарната ѝ капитализация е достигнала 90 млрд. евро, пише Expansion.

Публикацията на испанското издание идва дни преди очакваното за тази седмица публикуване на резултатите от второто фискално тримесечие на Inditex. Преди това най-голямата модна компания изненада приятно инвеститорите с резултатите си от първото тримесечие.

Според прогнозите на анализаторите продажбите на испанския гигант за второто тримесечие ще са в размер на 6.9 млрд. евро в сравнение с 6.4 млрд. евро за същия период на предходната година. Очакванията са нетната печалба на Inditex да бъде в размер на 827 млн. евро при такава от 741 млн. евро година по-рано, което е увеличение с 12% на годишна база.

Основаната през 70-те години на миналия век компания е световен лидер в модната индустрия днес, като изпреварва шведския си конкурент H&M. Освен Zara и Bershka под нейната шапка са още марките Massimo Dutti, Oysho Pull and Bear и Stradivarius. Нейният създател - предприемачът Амансио Ортега, е сред най-заможните хора в света и е втори по богатство в Европа след французина Бернар Арно.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: пазарна капитализация | Inditex | Zara | Massimo Dutti | Stradivarius | Bershka

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини