Туризъм 3.0 – иновациите, които улесняват пътуването

Съвсем скоро ще е възможно да се чекираме за секунди с помощта на специален четец

Снимка: Pixabay
На Европейския ден на туризма през ноември стана ясно, че през последната година европейците са осъществили 530 млн. международни пътувания. През последните 7 години цифрата нараства постоянно, което поставя индустрията, в т.ч. летища, превозвачи, туристически агенции, хотели и заведения за хранене, пред сериозно предизвикателство. 

Наред с увеличаване на приходите, развитието на туризма създава някои затруднения, особено за властите и гражданите на популярни европейски дестинации. Затова основната цел на туризъм 3.0 е да улесни максимално пътуването като използва предимствата на Internet of Things технологиите (IoT), изкуствения интелект, големите данни (Big data) и NFC технологиите. 

Истинското предизвикателство за туризма в следващите години ще бъде постигането на устойчиво развитие. Очакванията са през 2025 г. по-голямата част от световното население да има достъп до интернет. Смартфони, лаптопи, таблети и други мобилни устройства вече са част от основния арсенал на пътуващите. Наред с това се появяват все повече мобилни приложения в помощ на потребителите, така че да се улесни нелекия процес по организация на едно  пътуване. 

“Най-важната цел на туризма е да отговори на нуждите на клиента възможно най-адекватно и бързо. Технологиите и инструментите за анализ ни позволяват да идентифицираме желанията на потребителите по-бързо от самите тях, да ги опознаваме и спрямо това да развиваме продуктите си. Задълбочените анализи ни позволяват много по-лесно да предположим какви са очакванията им. Така можем да съкратим времето и броя дейности, които те трябва да изпълнят, като заедно с това им предоставяме система, улесняваща търсенията им. Това е от полза не само за потребителите, но и за доставчиците на услуги, които имат възможност да увеличават своите продажби”, казва Лукаш Неска, вицепрезидент и маркетинг директор на eSky Group. 

Новите технологии позволяват автоматизирането на дейности, които доскоро потребителите трябваше да извършват сами. Така например, туристическите агенции могат да правят онлайн регистрация за полет вместо клиента, да нанасят промени в резервацията по желание на пътника, да информират в кратък срок за неочаквани промени в полета, да помагат при избора на алтернативи и т.н. Всичко това редуцира трафика по летищата, избягват се дългите опашки и се спестява немалко време и стресиращи процедури. Благодарение на телефоните с функция NFC (Near Field Communication), съвсем скоро ще е възможно да се чекираме за секунди с помощта на специален четец. 

“Стараем се да следваме най-новите течения и да имплементираме най-актуалните решения в туризма, за да улесним намирането на изгодни оферти. В момента инвестираме усилено в решения, основаващи се на machine learning. Предстои системата на eSky да научи как да адаптира продуктите изцяло към нуждите на потребителя. Това е напълно възможно, благодарение на мигрирането на някои процеси към облачното пространство на Google и към останалите инструменти на платформата. Вече обработваме огромно количество данни в реално време и благодарение на сътрудничеството с глобални доставчици на данни като Sabre или Amadeus, в сайта е изключително лесно да се търсят полети извън Европа.” – коментира Пьотр Минарски, IT директор в компанията.

Важно е да споменем, че пътуването става все по-достъпно и за хора с физически затруднения. Това е добра новина, особено предвид прогнозите, че до 2050 г. всеки пети човек ще се нуждае от допълнителна помощ при пътуване. С цел по-добро потребителското преживяване се създават все повече специализирани сайтове за хора със затруднено придвижване, увреждане на слуха или зрението и такива, които имат нужда от специални медикаменти в ръчния си багаж. 

Макар съвременните технологии да улесняват пътуването дори до най-отдалечените точки по света, повишаващият се пътнически поток си остава голямо предизвикателство. Това се отразява не само в тенденциите популярни туристически градове да ограничават броя туристи или достъпа до апартаменти за краткосрочно наемане, но и в проблемите на сезонните превозвачи – някои от тях отменят част от полетите си, поради недостатъчно служители. Ключът към успеха изглежда е не само в напредването на технологиите, но и в устойчивото развитие на цялата индустрия.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: туризъм | технологии | пътуване

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини