Ford, Pepsi и Microsoft също спират да рекламират във Facebook

Това са поредните големи компании, които ще ограничат рекламния си бюджет за социалните платформи

Снимка: Unsplash/Колаж
07:24 30.06.2020

Американските корпоративни гиганти Ford, Pepsi и Microsoft са най-новите компании от сините чипове, които се присъединяват към нарастващия рекламен бойкот срещу Facebook и дъщерния му Instagram. Те също изразяват притеснение, че социалната мрежа е неспособна да се справи с речта на омразата и дезинформацията на своята платформа.

„Спираме всички национални реклами в социалните мрежи през следващите 30 дни, за да преоценим присъствието си на тези платформи“, казва Ford в изявление пред Ad Age. „Съществуването на съдържание, включващо реч на омразата, насилие и расова несправедливост в социалните платформи, трябва да бъде премахнато. Ние сме активно ангажирани с индустриални инициативи, ръководени от Асоциацията на националните рекламодатели, за да постигнем по-голяма отчетност, прозрачност и надеждни измервания, за да изчистим екосистемата на цифровите и социалните медии.“

Ad Age съобщава, че Ford е похарчил 2.9 млн. долара за реклама във Facebook от началото на годината до момента, но само 57 000 долара през последните 30 дни, според аналитичната компания Pathmatics.

Fox Business съобщи, че конгломератът за храни и напитки PepsiCo, компанията майка на Pepsi, Gatorade и Mountain Dew, „тихо“ се присъедини към бойкота срещу Facebook и Instagram без официално съобщение за спиране на рекламата в социалните медии през юли и август в световен мащаб.

В понеделник бе разкрито, че технологичният гигант Microsoft е спрял рекламите във Facebook още през май, много преди да стартират организираните бойкоти. Axios съобщава, че паузата на Microsoft върху рекламите във Facebook не е била заради притеснения от това къде се показват рекламите й.

На 17 юни група, включваща Лигата за борба с клеветата, NAACP, Sleeping Giants, Color of Change, Free Press и Common Sense стартира кампанията срещу социални медии #StopHateForProfit, която призова компаниите да преустановят рекламата във Facebook и нейния филиал Instagram през месец юли.

От старта на кампанията почти 250 компании се ангажираха да спрат рекламите си във Facebook, Instagram и в някои случаи в Twitter и други социални медийни платформи. Фирмите за външно облекло Patagonia, The North Face и Arc'teryx, компанията за оборудване на открито REI, технологичните компании Dashlane и Upwork бяха първите, които заявиха, че ще се присъединят към бойкота. През последната седмица Adidas, Starbucks, Diageo, Vans, Levi's, Ben & Jerry's, HP, Magnolia Pictures, Hershey's, Blue Bottle Coffee, Pfizer, Mozilla, Verizon, Coca-Cola, Honda и Unilever са сред големите имена, които трябва да имат се присъедини към бойкота.

През последните месеци Facebook се изправи срещу жестока критика, и външна и вътрешна, заради дезинформацията и расисткото съдържание, разпространявани в нейната платформа, и по-специално постове на президента Доналд Тръмп, които бяха широко осъдени като опасни или подстрекаващи към насилие. Изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг остава твърд, че Facebook няма да регулира онлайн реч. „Просто вярвам силно, че Facebook не трябва да бъде арбитър на истината за всичко, което хората казват онлайн“, заяви Зукърбърг в интервю за Fox News миналия месец. „Частните компании вероятно не трябва да бъдат, особено тези платформи, не трябва да са в състояние да правят това.“

Миналия петък, тъй като рекламният бойкот започна да набира скорост, Facebook заяви, че ще постави флаг върху всички „новинарски“ публикации от политици и политически групи, които нарушават правилата му, включително тези от Тръмп, както и забранява публикации, които обезкуражават гласуването с лъжливи претенции.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Фейсбук | рекламни бюджети | реклама във Фейсбук