Какво забелязват пилотите, когато са просто пътници

Ледът по крилата на самолетите се оказва по-опасен от турбуленцията

Снимка: Pixabay
17:33 11.01.2020

За повечето от нас пътуването със самолет е възможност да спим, да работим, да четем или гледаме филм с по-малко разсейвания, отколкото бихме намерили на Земята. Обикновените пътници са склонни да се фокусират основно върху техния комфорт и това какъв е размерът на седалките, поведението на пътниците около тях, турбуленцията. Но за пилотите, които са просто пътници в самолета има други „интересни“ неща, пише Businessinsider.

 Има няколко основни фактора, които пилотите забелязват, а ние, не. Ето ги и тях:

Лед

Повечето пътници вероятно са обезпокоени от турбуленцията, но според Таня Гатлин, пилот и доцент в Метрополитския държавен университет в Денвър, турболенцията не е толкова опасно явление, за каквото се смята: „Това не е нещо, което ще доведе до злополука“, казва тя. По думите й по-опасен е ледът. При необходимост ледът и снегът се отстраняват от самолет преди излитането му, а самолетът е покрит с материали, които ще предотвратят натрупването на лед, докато е във въздуха. Проблем обаче може да се окаже моментът, в който двигателите изключат, за да може самолетът да кацне. Ето защо Гатлин казва, че когато има турбуленция не се притеснява, но когато има лед по крилата, това я обезпокоява, защото има опасност при кацане ледът отново да се натрупа на крилата на самолета.

Странни аромати

Ароматите могат да бъдат един от най-силните индикатори, че нещо не е наред в самолета, тъй като те бързо могат да намекват за проблеми с двигателя или системите за съхранение на гориво. „Звуците винаги са полезни, но пътническата кабина често е доста изолирана от всякакви звуци, които може да са индикация за проблем. Миризмите, от друга страна, обикалят доста свободно, а някои са доста отличителни“, каза Тома Фарие, бивш директор по безопасността на Асоциацията за въздушен транспорт.

Кацането на самолета

Пилотите и стюардесите имат точно определени графики, които използват, за да се подготвят за кацане. Съобщенията за поставяне на масата на вашето място и табла в изправено положение са познати на повечето въздушни пътници, но някои пилоти могат да предскажат времето на тази рутина в рамките на няколко секунди. „Повечето пътници не забелязват нивото на изключване на двигателите, което често се случва, когато самолетът е на път да навлезе в средата за приближаване или да се спусне под 10 000 фута“, пише Хачи Ко. „Ето защо много често, когато съм просто пътник, казвам на човека до мен, че до 5-10 секунди започва кацане. Много често хората остават изумнени как познавам“, разказва Ко.  

Аварийните изходи

Много от пътниците не слушат по време на инструктажа преди полета, но пилотите са наясно, че в случай на катастрофа е много трудно да се ориентирате къде е изхода, ако предварително не сте наясно къде е той. „Винаги, когато влизам в самолета се оглеждам за аварийните изходи, след което преброявам колко седалки от моята ме делят от него“, разказва пилотът Джон Чесире.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: самолети | полети | пътувания | пилоти

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини