Как коронавирусът може да „оздрави“ имиджа на технологичните гиганти

Разпространението на заразата мобилизира големите играчи да помогат

Снимка: Unsplash
11:25 18.03.2020
Google, Facebook и Amazon използват своите огромни размери, обхват и технологични умения, за да помогнат на американците да се справят с коронавирусната криза. Реакцията на технологичните гиганти сега е и шанс за тях да се противопоставят острите критики от страна на властта, реабилитирайки публичния си образ. 

Корпорациите понесоха силни удари от контролиращите органи в САЩ и Европа. Основните обвинения са свързани с прояви на антиконкурентно поведение – използването на силата и вече завоювания пазарен дял в своя полза и в ущърб на останалите. 

В САЩ атаките срещу технологичните компании са и от двете страни на политическия спектър. Според народните представители гигантите правят твърде малко, за да защитят децата, а пред хакерите пък се отварят възможности да използват темата за коронавируса в своя полза. 

Пандемията обаче предлага и възможност на компаниите, всички от които със значителен паричен резерв и голямо влияние върху живота на хората, шанс да изиграят спасителна роля, оставяйки настрана образа си на печалбарски узурпатори, пише Reuters. 

"Радвам се, че те са готови да помогнат", каза републиканският сенатор Джош Хоули по повод усилията на Google да разработи механизми за скрийнинг на вируса. "Надявам се, че те всъщност помагат и не използват това като възможност за стимулиране на бизнеса”, отбеляза още той.

Facebook също предприе действия, обявявайки финансова програма от 100 млн. долара за субсидии и рекламни кредити. Средствата ще бъдат насочени към до 30 000 компании от над 30 държави, като целта е да се минимизират икономическите щети от коронавируса върху бизнеса. 

Google вече получи похвала от президента Доналд Тръмп за опитите си да ускори процеса по намиране на това кой се нуждае от тест за коронавирус.

Amazon заяви в понеделник, че ще наеме 100 000 служители на работа в складовете си и за доставка в Съединените щати, които да поемат нарастващия брой онлайн поръчките. Гигантът също така заяви, че ще добави по 2 долара към минималните 15 долара на час за заплатите на американските работници до април.

Настоящата среда предлага възможност за нулиране на начина, по който хората мислят за технологичните компании, и ще „добави ново измерение“ към дебата за това как големите технологии се справят с конкуренцията, коментира Скот Уолстен, президент на Института за технологична политика. 

Сега фокусът се е изместил към това как големите технологични компании се активизират в борбата с дезинформацията и улесняването на „социално отдалечената икономика“ в момент, когато хората масово работят от вкъщи, а основната тема на разговор е коронавирусът, става ясно и от думите на Баскар Шакраворти, декан на факултета за глобален бизнес в The Fletcher School, Tufts University. 




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: мерки | помощ | регулации | репутация | технологични гиганти | имидж | коронавирус

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини