Онлайн присъствието стана животоспасяващо – готов ли е бизнесът Ви?
Ако прекараме месеци в социална изолация, със сигурност нашите социални навици ще се променят

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Днес е почти невъзможно да увеличаваш броя на клиентите
и продажбите си, без присъствие в социалните мрежи. По данни от 2019 г. Twitter
има 335 милиона потребители, 1 милиард са в Instagram, а броят на профилите във
Facebook надхвърли 2.23 милиарда.
Сега, когато Европа, а и останалите части на света, са сковани в пандемията на коронавируса, а страните и домакинствата са в социална изолация, онлайн присъствието стана животоспасяващо за много фирми и корпорации. Като рефрен се повтаря „след тази криза, светът няма да е същият“. Логично е да е така, защото много бизнеси ще се променят изцяло, вероятно ще възникнат и много нови. Ако прекараме месеци в социална изолация с компютъра като средство за проактивно общуване с външния свят, със сигурност нашите социални навици ще се променят. И колкото и да си мислим, че очакваме с нетърпение да се втурнем из моловете, някои неща няма да се случат така бързо или няма да се случат изобщо.
Много от хората, които биха могли да станат наши клиенти, прекарват времето си в социалните мрежи, а сега, вероятно всички. Това изисква и промяна на „играта“. А там надпреварата ще бъде много оспорвана. Независимо дали става дума за Facebook, Instagram, Twitter или Linkedin, за бизнеса ще бъде важно да разшири присъствието си в социалните медии. Така ще има възможност да се представи пред повече клиенти и да увеличава продажбите си. За да превърнем своя „самотен“ акаунт в социалните мрежи в развити и активни общности от последователи, трябва да преоценим присъствието си като вземем под внимание няколко основни насоки.
Вашето успешно присъствие в социалните медии зависи силно от използването на подходящите инструменти. На първи място, трябва да публикувате често и на оптимални интервали от време. Установено е чрез проучвания, че най-добре за бизнесите е да публикуват туитове петнадесет пъти дневно. За постигане на тази цел е необходимо да се използва инструмент за планиране на публикациите, което ще даде възможност за присъствие в мрежата, без да коства допълнително време. Подходящ инструмент за качествено планиране на присъствие в социалните медии е Buffer. Използвайки този инструмент (Social Media Management Software for Growing Brands), можете да управлявате всички Ваши акаунти в социалните медии от едно място, да планирате публикациите седмици по-рано и да ги пускате в предпочитаното от вас време, когато повечето потребители ще могат да ги видят и да анализирате как се справяте.
Каквото и да говорим винаги става дума за обслужване на клиентите, затова се фокусирайте върху него. Социалните медии са новата платформа за обслужване на клиентите. Вместо телефонно обаждане и чакане с часове, а понякога дни и седмици за отговор на имейл, много клиенти, които имат някакъв въпрос или проблем, вече се обръщат към социалните медии, за да получат желания отговор или решение от дадена компания или бранд. Всъщност, според проучване от 2019 г 54% от клиентите предпочитат да използват каналите на социалните медии за решаване на техни проблеми или да получат информация, пред телефона или мейла. Затова фокусът трябва да бъде насочен към оказване на помощ на хората. Ако използвате своите платформи в социалните медии, като платформи за обслужване на клиенти, това ще привлече още потребители и оттам ще направи решаването на проблемите по-лесно.
Ваш Facebook Chatbot, например може да отговаря на въпроси, когато вие не сте в мрежата. След като разберат, че се стремите да им помогнете бързо да намерят отговор на своите въпроси, клиентите ще предпочетат да се доверят именно на Вас. Но като с всеки инструмент, използването на Chatbot трябва да се балансира и с други по-персонализирани инструменти за комуникация, защото след времето в социална изолация хората сигурно ще са много чувствителни именно към персонализацията на общуването.
Потребителите на социалните медии са свикнали лесно да търсят и получават информация. Друг е въпросът дали тя винаги е актуална или достоверна и тук трябва да се включите Вие, защото не бива да очакваме от клиентите да знаят всичко за вашите платформи в социалните медии и да ги търсят сами. Трябва да им кажем, че те съществуват и именно там ще намерят достоверната информация.
Популяризирайте акаунтите си в социалните медии. Ако на клиентите им е лесно да следват или харесват Вашите профили, те ще имат по-голямо желание да предприемат някакво действие. Помолете вашите клиенти да контактуват с Вас във Вашите профили. Към сайтовете си добавете иконки, призовете хората да Ви следват в социалните медии в края на постовете си в блогове, статии, интервюта. Популяризирайте акаунтите си в таргетирани маркетингови имейли. Колкото повече хора са запознати с Вашите акаунти в социалните медии, толкова по-успешно ще е Вашето присъствие там.
Социалните медии са едно гъсто населено пространство, в което циркулират огромен брой съобщения, публикации, фийдове. Сред това многообразие може да се окаже трудно да Ви забележат или откроят. Затова изберете привличащи визуализации и се опитайте да избягвате използване на досадните снимки от имидж банките. Вместо това споделяйте с вашите настоящи и потенциални потребители визии, които са емоционално въздействащи, хващат окото и носят ясни послания за качество и достъпност.
За да постигнете стабилно присъствие в социалните медии, е необходимо да се ангажирате с Вашата аудитория и да превърнете Вашия акаунт в общност. Това означава, че когато някой коментира Ваша публикация, трябва да му отговорите или поне да харесате неговия коментар. Може да пуснете отделна публикация с въпроси и техните отговори, с което ще покажете на вашите последователи, че ги цените и им благодарите като споделяте съдържание, генерирано от тях.
Не бихте контактували с някой, който никога не отговаря на Вашите съобщения или обаждания, нали? Така и потребителите на социалните медии не биха Ви следвали, ако никога не получават от Вас обратна връзка или отговор.
Така че, пригответе са за Вашата най-добра
досега година в социалните медии, пренастройте комуникацията си в съответствие
с необикновената реалност. Всяка криза е една възможност и ново
предизвикателство. И бъдете отговорни. Ако можете, останете си в къщи.
Авторът е комуникационен експерт с дългогодишен корпоративен опит.