Още едно лято с 90 км/ч ограничение по магистрала „Тракия“

Държавата няма пари за ремонт, а според министър Аврамова тази година няма как да се разчита на тол системата

Очаквано Агенция „Пътна инфраструктура“ няма да премахне ограничението на скоростта по магистрала „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора до 31 март, както беше заявено по-рано от регионалния министър Петя Аврамова. Причината е, че отсечката няма да бъде ремонтирана дотогава, което пък е логично, тъй като ремонти там дори не са започвали. А предвид това, изглежда почти невъзможно ремонтът да започне и да приключи до натоварения летен сезон.

Като причина за поредното отлагане Аврамова посочи „непосилната“ сума, която е необходима, за да се ремонтира пътят и „Тракия“ най-после да се превърне в истинска магистрала. В отговор на депутатско питане ресорният министър посочи, че са необходими 60 млн. лв. и то само за ремонта на едното платно. А в момента и двете са в едно и също окаяно състояние.

Интересното е, че необходимата сума е набъбнала с 20 млн. лв. за три месеца. В края на октомври, отново в отговор на депутатско питане, Аврамова посочи, че Институтът по пътища и мостове (ИПМ) е извършил обследване на състоянието на пътната настилка и е изготвен проект за ремонт на платното в посока Бургас и тогава тя посочи сумата от 40 млн. лв. За другото тогава все още не беше направена оценка, надали е възможно цените да са много различни за двете платна.

„Сумата е непосилна за бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, знаете, че на приходи от тол система тази година можем да разчитаме в ограничен размер, част от тези приходи вече са ангажирани за други приоритетни и стратегически проекти в държавата“, каза Аврамова в устния си отговор.

Ограничението на скоростта беше въведено в края на 2018 г.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Тракия | магистрала Тракия | ремонт на тракия

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини