Потребителят и ключът към него

Творческата агенция proof. създава ново лице на успешната рекламна комуникация

Те качват бира на връх Вихрен и правят видео, от което ти се иска и ти да стигнеш до върха и да опиташ от леденото пиво. В деня на любовта и виното предизвикват небивал интерес към стая на загадките – бизнес, който на този празник е традиционно мъртъв. Добавят в бургерите манго и по желание на клиента ги увиват в хартия на любовта (с позитивни отзиви и висок градус на емоциите) или на омразата ( с неодобрителни коментари за кампанията, посветена на различните). Те намират подходящо решение и кажат ли „Да”, после няма няма. Обичат да разказват истории и правят рекламата вълнуваща и въздействаща. Кои са те? Те са proof.

Силата на промяната

proof. е комуникационна и творческа агенция, която помага на брандовете и на марките да намират адекватни решения за взаимодействие със своите потребители. „Рекламата  вече е комуникация и начин да водиш по-добър диалог с клиентите си. Комуникацията динамично се променя и не е нито само дигитална, нито минава само през традиционни медии. Тя решава проблеми и насочва послания към съответната аудитория”, обяснява Ангел Искрев. „В нашата работа е важно е да открием как да решим проблема на всеки наш клиент и как да достигнем до съответната публика. Чрез кой канал, е въпрос на стратегия”, обяснява Сава Ахмаков.

Развитие

Трудно е да се посочи кой е ден първи на агенцията, но до нейното създаване се стига така: През 2016 г. Ангел и Сава, заедно с още няколко свои колеги, започват да работят по проект. Следват и други съвместни ангажименти, в които професионализмът изкристализира. През април 2018 Сава поставя началото на proof., а няколко месеца по-късно се присъединява и Ангел, като двамата стават съсобственици на компанията. Свързва ги приятелство, изпитано в работата, което се превръща и в бизнес партньорство. „Клише е, че не бива да правиш бизнес с приятели. В бизнеса доверието е най-важното, а ако в един момент приятелството се развали, значи то не е било истинско”, уверява Ангел. Той отговаря от агенцията да излиза само висококачествен продукт, който да е харесван, да се говори за него и това да води до нови клиенти и поръчки. Сава се занимава с текущия бизнес, с привличането и работата с клиентите. Двамата управляващи партньори развиват стратегическото звено на proof., с каквото малко компании може да се похвалят. Разрастването продължава и в агенцията работят повече от 13 души, като се ползват и външни консултанти. Стремят се да имат „набор” от съвсем различни хора, за да са в състояние да предлагат възможно най-доброто. Привличат самородни таланти от социалните медии, а симбиозата с опитните професионалисти дава продукт, който се отличава.

Кое как става

Най-често започват комуникацията или намират решението на конкретен проблем на марката през дигитална среда. Но успешните кампании стават и извън дигиталните канали. Ярък пример са графитите в селата Розово и Ягодово, направени за техен клиент извън поръчката му всичко да е онлайн. Заснемат видеоклип за тази акция, разпространяват го и това носи още добавена стойност. „Опитваме се да правим нещата близки до хората и не пускаме реклама, ако дори само един в екипа не я одобрява напълно”, казват Ангел и Сава. Тяхната агенция е движена основно от дигиталното им ноу-хау. Двамата посочват, че всяка реклама има нужда да е успешна и да е изпълнила целите на клиента, но не всяка реклама трябва да е „Уау” от гледна точка на творчеството.

Решения, които се забелязват

Агенцията е съвсем млада, а вече има много награди от много конкурси. Явно това е в резултат на изненадващо добрите им решения, които се харесват от аудиторията, към която са насочени. Препоръките на доволните клиенти им носят нов бизнес и така колелото все по-силно се завърта. Многото отличия безспорно са признание за техните професионални постижения, но в proof. имат своя мярка за успеха: „Сега все още не сме успешни, успешни ще сме когато  се задържим на пазара и всяка следваща кампания е по-добра от предишната”.

За всяка нова поръчка proof. трябва да открие ключа към потребителите. Намират ли го, ще имат доказателство, че продължават да съществуват.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Повече четете в бр. 93 на сп. "Икономика"


Етикети: proof | Сава Ахмаков | Ангел Искрев

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ