Търговските регулации влизат в мобилно приложение

Голяма част от нелоялните търговски практики са от непознаване на закона, смятат от комисията

Снимка: Economic.bg
На прага на зимния сезон Комисията за защита на потребителите (КЗП) разработва гореща телефонна линия и мобилно приложение за търговците. Целта на двете нови услуги е да се повиши тяхната информираност, тъй като според експертите на КЗП голяма част от нелоялните търговски практики са именно в следствие на непознаване на закона.

"Мобилното приложение на КЗП ще бъде готово до 2 седмици", уточни IT специалистът на Комисията, който разработва апликацията. Новината за новата услуга, която ще предоставя КЗП, дойде по време на Националната конференция „Повишаване на ефективността и ефективността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия“.

Апликацията ще бъде достъпна за всички потребители на Windows, Android и iOS. „Чрез новото приложение всички търговци ще могат бързо и много достъпно да се запознаят с най-новите изисквания, промени в закона и разпоредби. Освен това ще има възможност и за подаване на жалби и сигнали от страна на търговците чрез бърз бутон в приложението. Ще има и връзка с горещата линия на КЗП“, обясни Константин Арабаджиев от КЗП.

Експертите на КЗП припомниха и за задълженията на хотелиерите и работещите в туристическия бранш. Сред тях е изискването местата за настаняване да отговарят на категоризацията. При нарушения санкцията е от 500 до 1000 лева. Ако липсва ценоразпис на видно място в лева, глобата е от 500 до 2000 лева, припомнят от КЗП. И още – включването към регистъра на местата за настаняване е задължително от 1 октомври, а при нарушение на това изискване санкцията е от 500 до 5000 лв.

Най-честите оплаквания на потребителите са свързани именно с факта, че предлаганите стаи не отговарят на описаните условия.

“Много често къща за гости се рекламира като хотел, така туристът е въведен в заблуждение. Това се случва в интернет пространството. Заблуждават се и относно местоположението на хотела, ресторанти и места за развлечение в близост”, отбеляза Бранимира Недялкова от КЗП.

Той обяви, че в момента в страната се провеждат работни срещи, на които се обсъждат възможностите за регулиране на услугите предоставяни чрез Airbnb. Към момента обаче няма конкретни предложения за това как може да се извършва подобна регулация. „ Срещите са все още междуведомствено и няма конкретни мерки“, заяви Недялкова.

Само преди няколко дни Виена започна нова общоевропейска офанзива за изработване на ясни правила за онлайн платформи, подобни на Airbnb. Промените трябва да задължат платформите да предоставят информация на местните власти относно данните за отдаване под наем. В документа се настоява за промяна на напълно остарелите правила за електронна търговия. Твърдейки, че разбира значението на туризма като източник на доходи и на заетост за местните, Виенската община не вярва, че фирмите на този пазар трябва да бъдат освобождавани от регулации. Според Виена сега е важно да се постигне мнозинство за приемането на този документ в ЕС.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: приложение | КЗП | търговци | нелоялни търговски практики

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини