9-те най-скъпи луксозни марки в света

Те "струват" общо над 117 млрд. долара

Снимка: Louis Vuitton

Маркетингова консултантска компания Interbrand пусна списъка си с най-добрите световни марки на 2019 г. Класацията разкри, че за втора поредна година луксът и търговията на дребно са най-бързо развиващия се сектор - изпреварвайки дори технологиите - със среден темп на растеж от 11%.

За да изчисли оценката на марката, Interbrand анализира финансовите резултати или услуги на дадена марка, ролята, която марката има в решенията за покупка, и конкурентната сила на марката в сравнение с други марки в нейния сектор.

В резултат на това анализът установи, че деветте луксозни компании имат комбинирана стойност на марката от около 117,784 милиарда долара.

Gucci е отбелязана като най-бързо растящата луксозна марка в света със темп на растеж от 23%.

Вижте и кои са деветте най-скъпи луксозни марки в света:

9. Prada

Prada има оценка на марката в размер на 4.781 милиарда долара, но тя намалява с 1% спрямо годинапо-рано. Марката е №100 в общия списък на най-добрите световни марки през 2019 г. във всички индустрии.

8. Burberry

Burberry има оценка на марката от 5,205 милиарда долара и бележи 4% ръст. Тя е №96 в общия списък на най-добрите световни марки през 2019 г. във всички индустрии.

7. Tiffany & Co.

Tiffany & Co., класирана № 94 тази година в общия списък на глобалните марки във всички сектори, има оценка на марката от 5,335 милиарда долара, но бележи 5% темп на спад в сравнение със стойността си през 2018 г., когато се класира на No. 83 сред всички световни марки.

6. Dior

Dior, класирана под № 82 тази година сред световните марки във всички сектори, има оценка на марката на стойност 6,045 милиарда долара и отбелязва 16% ръст.

5. Cartier

Въпреки че Cartier пада с едно място в общата класация на марките на всички индустрии (от № 67 през 2018 г. до № 68 за тази година), растежът на компанията не спада. Cartier има оценка на марката от 8,192 милиарда долара, със 7% темп на растеж.

4. Gucci

Gucci (33-ата най-ценна световна марка във всички сектори) има оценка на марката на стойност 15,949 милиарда долара и отбелязва ръст от 23%, което я прави най-бързо растящият луксозен търговец.

3. Hermès

Влизайки под № 28 в общия списък на световните марки, Hermès има оценка на марката на стойност 17,92 милиарда долара, с 9% ръст.

2. Chanel

Chanel, №22 в класацията на най-ценните марки в световен мащаб, има оценка от 22,134 милиарда долара, с 11% ръст.

1. Louis Vuitton

Louis Vuitton има оценка на марката от 32,223 милиарда долара, с 14% ръст. Това прави Louis Vuitton най-скъпата луксозна марка в света. Тя е и 17-тата най-ценна марка в световен мащаб във всички сектори.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: компании | марка | бранд | оценка | Interbrand | луксозни стоки

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини