Бизнес, устойчив на COVID-19

Снимка: Unsplash
19:15 07.04.2020
Когато хaштaгът #stayathome (#останивкъщи) се появи в социалните мрежи миналия месец в отговор на опитите на правителствата да противодействат на коронавируса, Мин-Лин Тан вече беше готов, разказва CNBC.

Сингапурският предприемач е поръчал вдъхновени от изолацията постери с надпис „остани вкъщи и играй“ седмици преди вирусът да достигне глобалните нива на пандемия.

Последвалото международно блокиране едва ли е идеално за милиардера, чийто 16 офиса и пет магазина на дребно са включително и в най-засегнатите от огнището страни, като Китай, Южна Корея и САЩ. Той обаче знае, че може да разчита на клиентите си и да се изправи срещу предизвикателството.

“Геймърите са създадени за това – да останат у дома и да играят игри”, каза Тан пред CNBC Make It.

#Stayathome компания

Тан е съосновател и главен изпълнителен директор на глобалния гейминг гигант Razer, една от малкото компании, които успяват да процъфтяват в разрушения бизнес пейзаж.

Razer се разраства бързо още от 2005 г., когато е основана от бившия адвокат Тан и неговия приятел геймър Робърт Кракоф. Логото с триглава змия вече е емблематично за запалянковците. Компанията днес се гордее с верните си фенове, някои от които готови дори да си татуират змийския знак. 

А сега, когато мнозина останаха затворени и търсят нови начини за забавление, бизнесът на Razer съвсем процъфтява. По думите на Тан повече хора “от всякога” се присъединяват към потребителите. 

Игра във възход

Не само Тан изживява подем в благосъстоянието на компанията си.

Телекомуникационният гигант Verizon отчете 75% увеличение на използването на видеоигри след появата на епидемията в САЩ. Междувременно през седмицата, започваща на 22 март, се наблюдават 1.2 милиарда изтегляния на мобилни игри – рекорд според App Annie.

Привлекателността на игрите като цяло расте през последните години. Само през миналата година глобалният пазар на игри нарасна с над 7% и генерира приходи от 148.8 милиарда долара. До 2022 г. се очаква те да достигнат 189.6 милиарда долара.

Геймингът е популярна опция за развлечения днес. “През последните няколко години нивото на инвестиции, които виждаме да се вливат, се увеличи драстично”, коментира Сахиба Пури, анализатор в Euromonitor International. 

Визия за бъдещето

Според Тан игрите ще имат все по-голяма роля при формирането на развлекателната индустрия занапред. 

Още преди избухването на коронавируса Razer инвестира сериозно в нови медии, включително придобивайки аудио компанията THX на режисьора Джордж Лукас, както и пропагандира за конкуренция в сектора електронни спортове. 

Настоящата пандемия – технологичният тласък в обществото в момента – послужиха за ускоряване на плановете, казва Тан. “COVID наистина ускори този петгодишен план до много по-кратък график, защото всички в момента, които са останали вкъщи, наистина гледат как да са по-продуктивни, работейки от вкъщи, както и как да се забавляват”, отбеляза той.

През март гейминг компанията създаде партньорство със сингапурския нощен клуб Zouk, чиято идея е да по технологичен път да се пренесе усещането за истинско дискотечно парти, но у дома. “Ще работим с кубове, за да пренесем клубното излъчване до хората”, каза Тан. 

„Етичен дълг“

Междувременно Тан смята, че компанията има „етично задължение“ да подпомага в усилията за борба с коронавируса. Razer смени някои от производствените си линии и обеща да дари един милион маски за лице в международен план.

“Ние постоянно се стремим да направим невъзможното”, каза Тан.

Визията му се хареса и на инвеститорите, включително държавните фондове на Intel и сингапурските Temasek и GIC, които през годините са подкрепили Razer със 175 милиона долара. Когато компанията стана публична през ноември 2017 г., тогава 40-годишният Тан си спечели и титлата “най-млад милиардер в Сингапур”.

Други компании за игри последваха пътя му. Тази седмица трима американски разработчици на игри обявиха, че ще добавят съвети за безопасност в заглавията си. Рекламите, които ще се появят в Candy Crush Saga наприер, първоначално ще се съсредоточат върху темата “Останете вкъщи. Спасете живот”. 




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: игри | гейминг | Razer

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини