5% от родителите няма да купят подарък за 1 юни

Най-често се подаряват спортни артикули

6686 ~ 2 мин. четене

Над 40% от родителите в България ще отделят между 10 и 30 лева за подарък на детето си за 1 юни. 39% на сто пък са готови да похарчат между 30 и 100 лева. Това сочат данните от анкета на сайт за сравняване на цени pazaruvaj.com и на сайта за безплатни обяви prodavalnik.com.

В допитването се включиха над 1 000 потребители от цялата страна на възраст между 18 и 45 години.

Проучването показа още, че българинът оценява важността на активните детски игри и за 1 юни най-често подарява спортен артикул (28%). В класацията на най-често купуваните изненади за малчуганите се подреждат още топки - 16% и велосипед и ролери - 12%. Следващите по популярност подаръци са играчка (23%) и книга (21%).

„Заради финансовата криза 5% от анкетираните нямат възможност да купят нов подарък на детето си за празника”, споделя Спас Сливков, мениджър на prodavalnik.com. “Едно от възможните решения е купуването на вече употребявани детски стоки. Употребяваните, но запазени детски играчки могат да се окажат не по-малко ценни за децата, като с това родителите могат да спестят средства за належащи покупки.”   

Запитани кого ще зарадват на 1 юни, 66% от анкетираните традиционно посочват детето си, а близо 27 % подготвят изненада за племенник. Малко над 6% заявяват с усмивка, че ще поглезят себе си, защото все още се чувстват деца.

През последните години потребителите все по-често се информират в интернет за евентуалния подарък, като и Денят на детето не прави изключение – голямата част от анкетираните (61%) ще потърсят информация за подаръка именно в мрежата. Тя остава и предпочитаното място за пазаруване – 45% от участниците в анкетата планират да купят подарък от онлайн магазин, вместо да обикалят магазини в дъжда.

Подкрепи Economic.bg