Amazon.com представи последното поколение Kindle Fire

Kindle Fire HDX е във вариант със 7- и 8.9-инчв дисплей

88 ~ 1 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Най-голямата компания за електронна търговия Amazon.com Inc. представи третото поколение на своя таблет - Kindle Fire. Компанията се опитва да се намеси сериозно на този пазар, който вероятно ще се удвои до 2017 г. и ще се продават близо 500 млн. таблета годишно. Прогнозите на IDC са, че до 4 години този пазар ще се е увеличил три пъти до 125 млрд. долара.

Новият Kindle Fire HDX струва между 229 и 479 долара, в зависимост от големината на екрана. Единият вариант е със 7-, а другият с 8.9-инчов дисплей. Цената на предишния модел - Kindle Fire HD започваше от 199 долара. Сред новостите в HDX са дисплеят с по-висока резолюция, по-бързият процесор, по-малкото тегло и възможността за 4G свързаност.

Amazon се опитва да се пребори с конкуренцията на Apple, Google и Samsung, но засега има твърде малък пазарен дял - едва 3.7%. Устройствата на компанията се продават добре по време на празниците, но след края на масовите продажби, търсенето им винаги пада рязко.

Още при пускането на първия таблет на Amazon.com, устройствата се продаваха на тяхната себестойност. Политиката на компанията е да продава по-евтини устройства, но да печели от продажбата на музика, филми и книги. "Искаме да печелим от използването на нашите устройства, не от продажбата на самите продукти", коментира главният изпълнителен директор Джеф Безос.

Понякога компанията си позволява да пуска устройствата си на промоция и ги продава под тяхната себестойност. Целта е да се стимулира потребителското търсене.

Подкрепи Economic.bg