Авторите на логото отричат прилики с киргизстанското
Българското лого е с плавни и спокойни форми и не е вписано в кръг, защитиха се създателите му
Логото на България е оригинална изработка на екипа, създал бранд стратегията на България като туристическа дестинация. Така започва коментарът на Publicis Consultants, една от фирмите, разработили бранд стратегията на България, по повод откритите прилики между българското туристическо лого и това на Киргизстан.
За да защитят оригиналността на произведението си, критикувано в последните седмици от художници, дизайнери, двама министри и не малка част от обществеността, от Publicis Consultants изброиха разликите между двете лога.
- Логото на бранд България е замислено изначално като динамична система от елементи (лога), което го отличава от коментираната разработка за Киргизстан, която е статично изображение на природни дадености.
- Логото на бранд България е изработено с ясна структура, в която различни истории се разказват около един общ център (стилизирано слънце).
- Логото на бранд България не е вписано в кръг, а в определена форма с ясна матрица, напомняща формата на ритуален хляб и цвете.
- Стилизациите на двете изображения са коренно различни. Българското лого е с плавни и спокойни форми, докато в цитирания вариант присъстват елементи, очевидно присъщи на тяхната местна традиция.
- Логото на Киргизстан не е базирано на национална стратегия за туризма и национална брандингова Стратегия, нито има развита бранд архитектура с под-брандове.
За тези, които не са успели да разчетат и символиката на отделените елементи в новото ни туристическо лого, фирмата предлага следното обяснение:
"То (логото) е част от динамична система от 12 знака, включваща логата на продуктови и регионални брандове. То е изградено на основата на слънчев символ, който се появява в центъра на всеки от 12-те визуални знака, които съществуват в обща система. Логата са създадени на основата на цвете, с център слънцето, и взаимстват формата на ритуален български хляб, съпътстващ всеки важен аспект от живота на българите".
В съобщението до медиите, авторите на емблемата на българския туризъм подчертават, че като част от системата на националното лого са създадени лого на туристически район и на 10 продуктови под-бранда: планински и ски ваканции; балнео, СПА и уелнес; културен туризъм; делови пътувания и събития; еко и селски почивки; приключенски пътувания; спорт и голф; вино и гурме; градски почивки.
Всяко от тези лога е създадено с цел да има самостоятелен живот, представяйки определен вид туризъм пред специфични целеви групи. От фирмата посочват, че "визуалната система на логото е динамична и създава основа за разказ за бранд България". И отново подчертават, че "стратегията за бранд България е следствие на проведени 9 проучвания в 11 пазара сред повече от 8 000 души, както и след анализ на 17 налични проучвания".