Фейсбук завърши деня с цена 38,37 долара
Инвеститорите не се нахвърлиха с високи цени на книжата на компанията в първия ден от търговията
Акциите на Фейсбук завършиха първия ден от борсовата си търговия с цена от 38,37 долара, при отваряща цена от 38 долара. Повишението е едва 0,61%, сочат данните на NASDAQ, където днес при завишен интерес, но със скромни наддавания стартира първичното публично предлагане на компанията и последвалата вторична търговия.
Най-високата цена "купува" достигна 45 долара за една акция, което е доста скромно на фона на очакванията за пореден "балон" на борсата.
Социалната мрежа набра 16 милиарда долара от първичното си публично предлагане, като предложи 421 милиона книжа на цена от 38 долара. Така компанията получи пазарна оценка от 104 милиарда долара.
"Тази старлетка се спъна на червения килим", коментира за Ройтерс Макс Уолф, старши анализатор в GreenCrest Capital.
Според борсовите експерти, причината за слабото повишение на цените на акциите в първия ден седължи на голямото предложено количество, високата им първоначална оценка и слабия пазар.
Американските индекси приключиха "на червено" деня след слабия дебют на Фейсбук, коментира агенцията. Дау Джоунс /Dow Jones industrial average/ пада със 73,11 пункта, или 0,59%, до 12,369.38 пункта.
Индексът Standard & Poor's 500 отбелязва понижение от 9,64 пункта, или 0,74% до 1,295.22.
А Nasdaq Composite Index на пазара, където се търгуваха и книжата на социалната мрежа, пада с 39,40 пункта, или 1,24 процента до 2,778.79 пункта, съобщава Ройтерс.
"Изстискаха лимона и той пресъхна", коментира пред Блумбърг Дан Веру от Palisade Capital Management. Според анализаторите, причините за слабото понижение на цените на Фейсбук е голямото предложено количество акции, високата първоначална оценка и слабия като цяло пазар с оглед на вихрещата се политическа криза в Гърция и обсъждането на варианти за нейното излизане от еврозоната.
Така се получава, когато оценяваш нещо 100 пъти над приходите му, смята и Бари Ритхолц, главен изпълнителен директор на FusionIQ. Според него вина за разочароващия дебют на Фейсбук трябва да се търси в самата компания и в банките гаранти на емисията.
Банките са Morgan Stanley (MS), JPMorgan Chase & Co. (JPM) и Goldman Sachs (GS) Group Inc. Според анализаторите, те ще си поделят 176 милиона долара за управлението на първичното публично предлагане, след като са приели възнаграждение, по-ниско от средното за работата си.
Фейсбук нае над 30 банки за емисията, сред които също Bank of America Corp., Barclays Plc, Allen & Co., Citigroup Inc., Credit Suisse Group AG, and Deutsche Bank AG.