Харчете разумно по празниците
Повишението на плащанията с банкови карти ще е 30% около Великден, сочат данните на Евтимиос Зоис, началник управление "Потребителско кредитиране и карти" в Пощенска банка
- Г-н Зоис, очаквате ли ръст на картовите разплащания около почивните дни за Великден?
Обикновено преди и по време на празници забелязваме увеличение на разплащанията с карти. Тази година очакваме ръст на картовите плащания, тъй като потребителите все по-чести използват кредитни карти при плащане
Освен това специалните промоции и програми за лоялност на банките дават допълнителни привилегии на картодържателите. Специфичното тази година е, че много хора вече подготвят лятната си отпуска - плащат хотелско настаняване, различни резервации, или самолетни билети.
- Какво може да е повишението на тези разплащания?
Пощенска банка е лидер на пазара на банкови карти, което ни дава възможност да следим значителна част от разплащанията с тях. Очакваме ръстът по време на Великденските празници да е близо 30%, сравнено със същия период на миналата година.
- Как се движеха картовите разплащания при последното струпване на почивни дни - около Коледа и Нова година например?
През декември 2012 г., сравнено с осреднената стойност за всички останали месеци на годината, отчетохме 24% увеличение на разплащанията с карти. Покупките с карти през април 2013 г. спрямо декември 2012 г., са с 11% повече.
- Очаквате ли тенденцията от Коледа и Нова година да се повтори и по Великден?
Последното тримесечие на всяка година е традиционно силно по отношение на плащанията с карти. Около сегашните Великденски празници очакваме ръст от 15% спрямо Коледните и Новогодишни, поради причините, които вече изброих.
Конкуренцията в картовия бизнес се засилва и със сигурност клиентите се радват на повече и по-интересни промоции.
- Предвиждате ли специални промоции, с които да насърчите използването на банкови карти като средство за разплащане?
Пощенска банка предлага програма за лоялност на всички свои клиенти с кредитни карти. Програмата е озаглавена MyRewards и носи на клиентите парични награди, в зависимост от обема на платените суми с кредитна карта.
Това не е еднократна промоция, а стандартна дългосрочна програма, която връща значителна стойност на нашите клиенти. При всяка покупка - при търговец или в интернет, те получават бонус точки, които могат да осребрят в пари по тяхно желание. Колкото повече използват кредитната си карта за покупки, толкова по-голям процент от платените суми получават като парични награди, които могат да осребрят и да пазаруват отново.
В момента тече промоция по програма MyRewards, с която за всеки похарчен лев клиентите с кредитни карти получават двойно повече точки, което означава, че ще получат и двойно по-големи парични награди в промоционалния период.
В допълнение на My Rewards подготвяме няколко много интересни промоции с големи отстъпки за лятото, които не само ще направят пазаруването с карта от нашата банка лесно, сигурно и приятно, но и също така "доходоносно" както за клиентите, така и за нашите партньори търговците.
- Какъв е съветът ви към масово пазаруващата тълпа около празниците - да плаща кеш или с карта?
Независимо как харчите, на първо място ще ви посъветват да харчите разумно. Следвайки това правило, плащането с кредитна карта очевидно е по-лесно, безопасно и изгодно, благодарение на по-добрия контрол, гратисния период за погасяване на задълженията, възможността за плащане на вноски, cash back промоциите и т.н.
Разбира се докато възможността за плащане с карта при търговците не е възможна на 100%, очевидно нуждата от пари в брой остава. Лично аз правя около 60% от месечните си разходи с кредитна карта и повярвайте, този начин на разплащане ми харесва много.
- Какви мерки сте предприели за хората, които са решили да плащат кеш и да теглят средства от банкомат? Ще зареждате ли извънредно банкомати?
Следим много стриктно наличността в нашата ATM мрежа, с цел да осигурим добро обслужване на нашите клиенти, не само в пикови празнични периоди, но и през цялата година.
През последните две години Пощенска банка направи значителни инвестиции, за да подобри сигурността и направи обслужването на банкоматите по-лесно и достъпно за клиентите и, разбира се, за да можем да предлагаме не само пари в брой, но и много нови и модерни услуги на ATM.