„Икономика“ с 40 000 приятели във Фейсбук
Новият ни проект www.kmeta.bg дава възможност на гражданите да поставят актуални въпроси към местните управници
Агенция Икономика (www.economymagazine.bg) вече събра 40 000 приятели във Фейсбук. Сайтът ни стартира през април и за 8 месеца създадохме една активна и разпознаваема от читателите медиа. От седмица част от групата ни е и новият портал на българските общини - www.kmeta.bg. Това каза изпълнителният директор на "Стандарт Финанс" - издател на медиите, Боян Томов в предаването "Факторът Кошлуков" на ТВ7.
Целта на новия сайт е да покаже общинските проблеми и инициативи, но и добрите примери - както с успешно реализираните европейски и други общински проекти, така и всички добри практики на местното управление, обясни г-н Томов.
Събрахме на едно място всички общини, защото до момента такъв проект в България не е реализиран. А ние не делим общините на малки и големи, защото и в малките има дейни кметове, които може да са пример за колегите си, посочи Боян Томов и даде за пример село Черниче, което преди дни получи наградата "Евросело на годината" с най-много усвоени европейски средства и реализирани проекти за облагородяване на средата за живеене.
За да отличим подобни инициативи, стартираме и конкурсите "Кмет на месеца" и "Кмет на годината" от 2013 г., обяви още изпълнителният директор на "Стандарт Финанс".
Медиите одавна не са само средство за информация, тяхната роля е да инициират различни полезни за обществото и хората кампании, чрез които и гражданите да бъдат чути. Затова www.kmeta.bg има своята рубрика "Попитай кмета", където хората моат да задават своите въпроси не само към кметовете, но и към служители на общинската администрация и на различни общински предприятия и институции.
Очакваме хората да бъдат активни, да питат, а ние ще задаваме техните въпроси. Гражданите могат да подават и сигнали за различни казуси и проблеми, които да поставяме във фокуса на общественото внимание, допълни Томов.
Когато представяхме www.kmeta.bg на годишната среща на Националното сдружение на общините преди седмица, аз подчертах, че България не е жълтите павета. Тя е всеки един гражданин и всяко едно кътче на нашата страна. Затова очакваме активна позиция от нашите читатели, каза той. Инициативата получи и подкрепа и поздравления и от голям брой кметове, защото целта ни е всички местни администрации и техните проблеми да имат своето едно място на www.kmeta.bg.
Две седмици след старта си на 15 октомври новият портал се радва на 4000 посещения дневнои близо 4000 приятели във Фейсбук. Само преди ден пък статистиката на българските Фейсбук страници показа, че www.economymagazine.bg е на 7-мо място сред родните страници по ръст на потребители.
На финала на разговора г-н Томов покани водещия Емил Кошлуков, който също е активен в социалната мрежа, да стартира съвместна рубрика с www.kmeta.bg и www.economymagazine.bg.