Кредитирането се раздвижва

Част от банките отчитат 50% през първото тримесечие

88 ~ 2 мин. четене
Автор: Атанас Христов

Замръзналото потребителско кредитиране започна да се раздвижва. В основата на по-голямото търсене на заеми от граждани са предстоящите празници около Цветница, Великден и идващите след тях абитуриентски балове, пише "Стандарт".

Началникът "Потребителско кредитиране" в Пощенска банка Евтимиос Зоис коментира, че за по-малко от месец и половина (от 1-ви март до 12-ти април) финансовата институция е отпуснала повече кредити, отколкото за януари и февруари тази година. По думите на Зоис, до този момент обемът на заемите надвишава с над 50% постигнатите резултати през същия период на миналата година.

"Позитивното е, че има ръст и спрямо миналата година и той е достатъчно отчетлив, за да не е резултат от конкретни активности с краткотраен ефект", обясни Зоис. На същата пролетна вълна е и УниКредит Булбанк. Оттам за февруари отчитат около 50% ръст на броя отпуснатите потребителски кредити спрямо същия месец на миналата година. Средната сума на заемите е около 5 хил. лв.

Оказва се, че гражданите не търсят най-малките възможни заеми, а масово се насочват към суми от 5-6 хил. лв. Това се потвърждава и от данните на Societe Generale Експресбанк. "Наблюдаваме лек ръст на потребителските кредити спрямо 2012 г., като броят на исканията за кредит са се увеличили с 10% при запазване на средния размер, който е около 6 хил. лв.", каза Радослав Велков, ръководител отдел "Индивидуални клиенти" в SG Експресбанк.

"Активният период се дължи на предстоящите великденски и майски празници, абитуриентските балове, но също така и на факта, че потребителите стават все по-уверени във възможностите си за поемане и обслужване на дълг", смята Велков. По думите му март и април са месеци с ясно изразена сезонност - това е периодът, през който пазарът се събужда след затишието през януари и февруари.

Увеличава се активността на банките по рекламни кампании и промоционални предложения, а потенциалните клиенти се подготвят за планирани ремонти на своите жилища и за предстоящите празници. В тази връзка не е учудващо, че има подобен ръст, разяснява Евтимиос Зоис.

Подкрепи Economic.bg