Най-големият жп-мост е почти готов

Строителството на съоръжението над река Марица, което бе спряно заради наводненията, се възстановява през месец май

7864 ~ 1 мин. четене

Строителството на новия железопътен мост над река Марица е готов на почти 80%, като остава изграждането на последния от трите големи свода на съоръжението. Ремонтните дейности по жп линия от двете страни на моста също са почти приключили, съобщиха от НКЖИ.

Работата по моста бе спряна за известно време, след като наводненията от 6 февруари повредиха две от машините, които позволяват да се работи на сухо в коритото на самата река. От началото на следващия месец строителните дейности ще бъдат възстановени, след пристигането на новата техника.

Железопътният мост над река Марица е уникално съоръжение, каквото през последните 40 години не е строено в България. Новият мост над реката е с дължина 433 м и ще е най-дългият мост с релси в страната. Съоръжението е арково, с 10 сводови отвора с диаметър на дъгите от 40 м. Виадуктът се изгражда по всички съвременни изисквания, а влаковете преминаващи по него, ще се движат със скорости до 160 км в час.

Изграждането на жп моста е част от проекта "Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив - Свиленград -Турска/Гръцка граници по коридори IV и IX".

След приключване на ремонтните дейности на жп трасето в края на 2014 година се предвижда разстоянието Пловдив – Свиленград - Турска/Гръцка граница да се взима само за 1 час и 15 минути.

Подкрепи Economic.bg