Сделките с ваканционни имоти са се увеличили с 10%

Основният интерес идва от руски граждани, показва анализ на Green Life

152 ~ 2 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Сделките с ваканционни имоти са скочили с 10% през изминалия летен сезон, показва анализ на инвестиционната компания Green Life. В проучването се посочва, че големият интерес идва основно от руски граждани, които искат да се установят трайно в България. През летния сезон са регистрирани с около 16% повече запитвания в сравнение с първите месеци на 2013 г., отчитат от компанията.

"Повишението, което проследихме, е около 10%, като очакваме то да се запази и на годишна база. Средният бюджет на купувачите остава около 50 000 евро. Най-често е предвиден за покупка на едностайно жилище в комплекс, подходящ за целогодишно живеене. За руския купувач има няколко определящи избора му фактори: колко от неговите близки или познати са избрали същото населено място, дори същия квартал, доколко мястото е близо до морето и какво е отношението на местната власт към руските граждани и тяхното желание да пребивават постоянно и да развиват бизнес в региона", коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life.

Високата активност става при лек спад на ценовите нива, като понижението е в рамките на около 4% за летните ваканционни имоти, показва анализът.

Според Green Life за първи път ставаме свидетели на подобно ярко влияние на геополитически фактори върху пазара на ваканционни имоти у нас. България от години е предпочитана дестинация за гражданите на Русия, но изборът на жителите на страни като Беларус и Украйна беше насочен по-скоро към Испания, Италия и Хърватска. През последната година поради проруските настроения, които има в родните им държави, представителите на тези страни започват да следват стъпките на руснаците. Така се появиха по-осезаемо и на родния пазар, като очакването на търговците от Green Life e тази тенденция да се запази.

Въпреки че всички хора търсят спокойствие, красива природа, ниски цени, фактори като религия и общо настроение на местните към чужденците оказва влияние върху избора. По тези причини Дубай е водещ избор за гражданите на Казахстан, които обаче през последните месеци също се появиха силно на нашия имотен пазар.

"Купувачите идват с яснота за това какво търсят, не крият проруските си настроения, имат значително по-високи от средните за българския ваканционен пазар бюджети - между 80 000 и 100 000 евро. За нас като инвеститор те са изключително ценни клиенти с висок социален статус. Тези, които търсят постоянно живеене, имат и избистрена стратегия какви капитали ще вложат и какъв бизнес ще развиват у нас", коментира Теофил Петров.

Подкрепи Economic.bg