Sony отчете седма поредна загуба
В основата на отрицателния резултат е спад в продажбата на телевизори
Най-големият японски износител на електроника Sony Corp неочаквано публикува седма поредна тримесечна загуба. В основата на отрицателния резултат е спад в продажбата на телевизори на компанията заради насочване на потребителите към устройствата на американската Apple и южнокорейската Samsung Electronics, съобщи Bloomberg.
Нетната загуба на Sony за третото тримесечие на 2012 г. е 15.5 млрд. йени, или 194 млн. долара. Година по-рано отрицателният резултат на японската технологична корпорация беше по-голяма - 27 млрд. йени, се казва в изявление на базираната в Токио компания. Загубата е неочаквана на фона на прогноза за 15.6 млрд. йени печалба от анализатори, анкетирани от Bloomberg. Въпреки неочаквано лошия резултат Sony остави прогнозата си за печалбата през 2012 г. от 20 млрд. йени, но намали очакванията са реализирани продажби.
Според новите оценки Sony ще продаде 14.5 млн. телевизора, спрямо предходна прогноза за 15.5 млн. устройства. Очакванията са продажбите на компактните камери да намалеят с 2 млн. до 16 млн. броя. Анализатор коментира, че продажбите на телевизори се влошават през тази година заради икономическите спадове в САЩ и Европа. Sony планира и съкращаване 10 хил. служители.
След изнасяне на отчете, книжата на Sony се сринаха с 4.1% до 915 йени за акция по време на търговията в Токио. Това разшири загубата на книжата до 34% от началото на 2012 г.