Совалките на Тим Кук до Китай

Изпълнителният директор на Apple посещава страната за втори път за по-малко от 12 месеца, което вероятно е свързано с опитите да се постигне партньорство с China Mobile

Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук отново е в Китай. Посещението е второто в рамките на по-малко от 12 месеца, което не е чак такава изненада предвид факта, че китайският пазар е вторият най-голям за компанията. Според официалната информация Кук ще се срещне с някои от партньорите на компанията, както и с висши държавни служители.

През март Кук отново беше в Китай, като тогава официалната причина беше посещение във фабрика на на Foxconn, в която се произвеждат продуктите на компанията. За много анализатори обаче истинската причина е била да се уговорят бъдещите бизнес връзки в страната и партньорството с China Telecom и China Unicom, което в крайна сметка стана факт.

Според информацията на Reuters директорът на Apple вече се е срещнал с министъра на индустрията и информационните технологии на Китай Мяо Вей. Разговорите са били свързани с развитието на IT пазара в азиатската страна, глобалните мобилни комуникации и бизнеса на компанията в страната.

Въпреки че от Apple отказват да съобщят дали Кук ще се среща с представители на някои телекоми, анализаторите са на мнение, че именно това е целта на визитата в Китай. От четири години насам целта на американската компания е да започне партньорство с най-големият мобилен оператор в Китай и дори в света - China Mobile.

"Тим е в Пекин, за да се срещне с официални представители на властта и с партньорите си. Китай е важен пазар за нас и очакваме да растем тук", коментира говорителят на Apple в Китай Каролин Ву.

Засега Apple предлага своите телефони през други два оператора - China Unicom и China Telecom, но дори взети заедно, двата телекома имат двойно по-малко потребители от China Mobile. Освен през мобилните оператори, американската компания продава устройствата си и през 7 официални магазина и няколко други партньори.

В рамките само на три дни след пускането на iPhone 5 в Китай, бяха продадени 2 млн. броя. Това беше най-доброто представяне, което е правил който и да е бил продукт на компанията досега. Въпреки това обаче дългосрочното представяне на Apple на китайския пазар ще зависи от разширяването на партньорствата, най-вече с China Mobile.

Според официалната информация на американската компания проблемът за липсата партньорство досега е техническа. Най-големият телеком в Китай не използва 3G стандарта, а TD-SCDMA.

Това обаче не се оказа проблем за финландския конкурент Nokia. В началото на декември 2012 г. двете компании обявиха, че са постигнали споразумение за продажба на последния модел Lumia 920 през China Mobile. Моделът ще бъде модифициран, за да работи с различната честота и ще се продава под името Lumia 920T.

Коментари: 0