ЗиЛ пак ще прави камиони
Производството се очаква да бъде възобновено през април с инвестиция за 12 млрд. рубли
Камионите "ЗиЛ", познати от годините на социализма, отново ще се произвеждат. Очакванията са съвместното предприятие, което притежава 64% в АМО "ЗиЛ", да бъде завършено през април 2014 г. Мажоритарният собственик на АМО "ЗиЛ" е съвместно дружество на една от компаниите от групата на "Сбербанк" и управата на Москва. Договорът за намерението за възобновяване на производството беше подписан през 2012 г., а юридически обвързващия договор - в края на 2013 г., съобщи руският вестник "Ведомости", цитиран от "Фокус".
В новия завод ще се сглобяват модели камиони, разработвани от чуждестранни автомобилни производители. Първоначално в предприятието ще се осъществява само сглобяване на лекотоварни превозни средства, а впоследствие ще се премине към пълен цикъл на производство.
Мощността на завода ще му позволи годишно да сглобява до 50 хил. камиона. Планира се в завода да се произвеждат модели на "Фиат" и "Рено", но преговорите с представителите на двете компании все още не са завършени. Представителите на френската компания потвърждават, че преговорите все още не са завършени. "Прави се анализ на необходимите инвестиции и рентабилността. Обсъждат се въпроси, свързани с производството", казват от "Рено". От "Фиат" са отказали коментар.
Основният акционер в "ЗиЛ" е кметството на Москва. В съвместното предприятие влиза дъщерната компания "МосавтоЗиЛ". "Сбербанк" получава 49% от акциите, а "ЗиЛ" - 51%. Финансовата институция ще внесе в съвместното предприятие активи на руския завод "Дервейс". "ЗиЛ" ще участва с терен с площ от 50 хектара и разположените на него здания и съоръжения, както и заводът за сглобяване "AMO Плант", който се намира в Литва, и произвежда автобуси и трактори.
И двете страни не съобщават с какви финансови средства ще участват в съвместното предприятие. Прогнозата е общата стойност на проекта да достигне 12 млрд. рубли.
През 2013 г. пазарът на лекотоварни автомобили в Русия, по предварителни данни, се е свил с 15%. Очакванията са през 2014 г. понижението да е между 5 и 7%. Перспективите обаче са ръстът да се възобнови.