Airbus: Авиокомпаниите може да не се възстановят от кризата Covid-19 още 5 години
Европейският производител отчете наполовина по-ниска печалба за тримесечието
~ 2 мин.
Производителят на самолети Airbus предупреди, че на авиационната индустрия може да отнеме пет години, за да се възстанови до нивата, наблюдавани преди пандемията от коронавирус, тъй като клиенти като British Airways се опитват да осигурят своето оцеляване чрез съкращаване на хиляди работни места.
Главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори предупреди в сряда, че може да са необходими "три до пет години" пътниците да възвърнат желанието си да летят, колкото преди кризата.
"Сега сме в разгара на най-тежката криза, която някога е познавала космическата индустрия."
Пандемията потопи авиокомпаниите в хаос, като приходите от пътнически полети почти са унищожени.
British Airways, основен клиент на Airbus, във вторник вечерта обяви, че планира да съкрати 12 000 работни места - почти една трета от работната си сила - заради спада в търсенето.
Брайън Стъртън, генерален секретар на Британската асоциация на пилотите на авиокомпании, каза в сряда по радио BBC, че на този етап не се очаква съкращаване на работни места, предвид несигурността около перспективите за авиацията.
Той добави, че „липсата на държавна подкрепа” е била една от причините, посочени от British Airways за съкращенията. Други дъщерни на компанията-майка International Airlines Group, като Iberia и Vueling в Испания и Aer Lingus в Ирландия, все още не са обявили съкращения на работни места.
През първите три месеца на годината Airbus не е успяла да достави повече от 60 самолета на клиентите си поради карантинни ограничения. Очаква се този брой да се увеличи, тъй като авиокомпаниите договарят забавяне на поръчките в опит да облекчат финансовия натиск.
Основната печалба на Airbus е паднала с 49% през първото тримесечие на годината до 281 млн. евро, докато приходите са спаднали с почти 2 млрд. евро до 10.6 млрд. евро.
Airbus вече обави, че прекратява изплащането на дивидент, намали производството с една трета и освободи временно хиляди души персонал в някои от ключовите си обекти, включително над 3000 в своята фабрика за крила в Бъртън, северен Уелс.
Производителят, който има 135 000 служители по целия свят, също обмисля съкращаване на работни места, за да намали разходите. Компанията все още не е разкрила степента на преструктурирането поради несигурност относно плановете на авиокомпаниите, но заяви, че ще има по-добра представа за средносрочните перспективи до юни.
„За нас спешният приоритет е прилагането на краткосрочен план за ограничаване на паричните средства“, каза Фори.
Той обаче заяви, че бруталните краткосрочни перспективи са съчетани с по-дългосрочен оптимизъм, че авиационната индустрия ще се възстановява и расте. Преди кризата авиационната индустрия прогнозираше стабилен растеж на световния въздушен трафик.
Главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори предупреди в сряда, че може да са необходими "три до пет години" пътниците да възвърнат желанието си да летят, колкото преди кризата.
"Сега сме в разгара на най-тежката криза, която някога е познавала космическата индустрия."
Пандемията потопи авиокомпаниите в хаос, като приходите от пътнически полети почти са унищожени.
British Airways, основен клиент на Airbus, във вторник вечерта обяви, че планира да съкрати 12 000 работни места - почти една трета от работната си сила - заради спада в търсенето.
Брайън Стъртън, генерален секретар на Британската асоциация на пилотите на авиокомпании, каза в сряда по радио BBC, че на този етап не се очаква съкращаване на работни места, предвид несигурността около перспективите за авиацията.
Той добави, че „липсата на държавна подкрепа” е била една от причините, посочени от British Airways за съкращенията. Други дъщерни на компанията-майка International Airlines Group, като Iberia и Vueling в Испания и Aer Lingus в Ирландия, все още не са обявили съкращения на работни места.
През първите три месеца на годината Airbus не е успяла да достави повече от 60 самолета на клиентите си поради карантинни ограничения. Очаква се този брой да се увеличи, тъй като авиокомпаниите договарят забавяне на поръчките в опит да облекчат финансовия натиск.
Основната печалба на Airbus е паднала с 49% през първото тримесечие на годината до 281 млн. евро, докато приходите са спаднали с почти 2 млрд. евро до 10.6 млрд. евро.
Airbus вече обави, че прекратява изплащането на дивидент, намали производството с една трета и освободи временно хиляди души персонал в някои от ключовите си обекти, включително над 3000 в своята фабрика за крила в Бъртън, северен Уелс.
Производителят, който има 135 000 служители по целия свят, също обмисля съкращаване на работни места, за да намали разходите. Компанията все още не е разкрила степента на преструктурирането поради несигурност относно плановете на авиокомпаниите, но заяви, че ще има по-добра представа за средносрочните перспективи до юни.
„За нас спешният приоритет е прилагането на краткосрочен план за ограничаване на паричните средства“, каза Фори.
Той обаче заяви, че бруталните краткосрочни перспективи са съчетани с по-дългосрочен оптимизъм, че авиационната индустрия ще се възстановява и расте. Преди кризата авиационната индустрия прогнозираше стабилен растеж на световния въздушен трафик.
Някои авиокомпании разглеждат кризата като „възможност” за ускоряване на преминаването към по-нови самолети с по-ниски въглеродни емисии, добави той, като се позовава на потенциално по-голямото дългосрочно предизвикателство за индустрията да постигне въглероден неутралитет.
Намалявайки разходите за изследователска и развойна дейност, Airbus продължава да използва своя A321XLR, самолет за много далечни разстояния, който може да осигури емисии и икономия на разходи.