Amazon достави рекордните над 1 млрд. пратки по Коледа
Компанията отчита най-успешната си празнична кампания досега

Американският онлайн
търговец Amazon изпраща най-успешния си Коледен сезон досега, след като успя да
достави над 1 млрд. пратки през двете си услуги - Prime и Fulfillment By
Amazon, предава Bloomberg.
Освен това концернът е отчел рекордни заявки за своя собствен дигитален асистент Alexa, вграден в Echo. Продажбите на високоговорителите Echo, базирани на софтуера за гласово разпознаване Alexa, са били 9 пъти по-високи от тези през празничния сезон на 2015 г., поясняват от Amazon.
„Echo и Echo Dot са най-продаваните продукти в Amazon за тази година, а ние сме развълнувани, че милиони нови клиенти ще имат своята Alexa”, казва Джеф Уайлк, основател и главен изпълнителен директор за потребителския бизнес.
„Над 70 на сто от потребителите на Amazon са пазарували през празничните дни, използвайки мобилно устройство”, поясняват още от компанията.
Компанията обикновено не обявява конкретни данни за продажбите. Вместо това от електронния търговец изнасят любопитни факти около специфични свои продукти. Покрай настоящите празници Amazon са продали кухненски миксери, достатъчни за производството на 7.5 млн. коледни курабийки наведнъж. Тези забавни факти разкриват умението на компанията да привлича все повече редовни клиенти.
Около половината от американските домакинства са абонирани за услугата Amazon Prime, половината от всички търсения за онлайн пазаруване започват директно от Amazon, а компанията получава един от всеки 2 долара, който американците харчат онлайн, отчитат от Института за местно самоуправление.
„Като търговец на дребно, нейната пазарна сила конкурира или дори надвишава тази на Walmart и продължава да расте: в рамките на 5 години, 1/5 от американския пазар на дребно, оценяван на 3.6 трлн. долара, ще се премести онлайн и Amazon е на път да спечели 2/3 от този дял“, смятат от Института.
Акциите на Amazon отбелязват ръст от 13 на сто от началото на 2016 г.