4 компании останаха в търга за последния участък от магистрала „Европа“

Най-ниска цена за 16.5-километровия участък между Сливница и Северната скоростна тангента дава обединението на „Главболгарстрой“

4 компании останаха в търга за последния участък от магистрала „Европа“

Снимка: Красимир Свраков

10156 ~ 3 мин. четене
Глория Христова Автор: Глория Христова

Агенция „Пътна инфраструктура“ отвори ценовите предложения за строителството на последния участък от автомагистрала „Европа“. Кандидатите за строителството на 16.5-километровия участък между Сливница и връзката при Северната скоростна тангента, бяха общо 10. Пътната агенция е допуснала ценовите предложения на само 4 от тях, става ясно от Системата за електронни обществени поръчки.

Още през февруари 2021 г. бе обявен търгът. Офертите бяха отворени в началото на април. Така 7 месеца по-късно АПИ решава да отвори и ценовите предложения. Обектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., но забавянето на избора на изпълнител поставя под риск финансирането. За да не бъде изгубено, проектът трябва да бъде реализиран до края на 2023 г.

Обявената прогнозна стойност на обществената поръчка е 224.3 млн. лв. без ДДС. Под тази сума е само ценовото предложение на ДЗЗД „Европа – 2022“, в което влизат „ГБС – Инфраструктурно строителство“, „Главболгарстрой Интернешънал“ и „Обонато Билд“. Обединението е предложило, че за около 222.5 млн. лв. без ДДС ще построи последния участък от магистралата.

На база ценовата оферта и техническото предложение на „ГБС – Инфраструктурно строителство“ е много вероятно именно обединението да бъде победител в обществената поръчка. По информация на „Медиапул“ тяхната техническа оферта получава максималните 40 точки, формирайки общият резултат от 100 точки.

Припомняме, че „ГБС – Инфраструктурно строителство“ построи участъка между Драгоман и Сливница от магистралата. Стойността на 17-километровия участък бе 117.3 млн. лв. Източник на финансирането бе републиканския бюджет.

Ценовите предложения на другите участници

Ценовата оферта на ДЗЗД „Коридор Запад – Изток“, в което влизат „Джи Пи Груп“ и „Инжстройинженеринг“, е на стойност 230.1 млн. лв.

Предложението на „Грома Холд“, която бе замесена в скандала с магистрала „Хемус“, е на стойност 238 млн. лв.

Най-скъпо е предложението на ДЗЗД „Строител АМ Европа“ – малко под 249 млн. лв. В обединението влизат „Глобал Кънстръкшън“ и „Левантина, Инхениериа и Конструксион С.Л.“.

Строителството на магистралата

Магистралата е от изключително значение, защото е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморски“. Тя се явява единственият участък от основната трансевропейска транспортна мрежа, който все още не е завършен. Общата дължина на „Европа“ е 64.5 км.

Строителството на участъка между ГКПП „Калотина“ и Драгоман, чиято дължина е 14.5 км, започна през май 2019 г. и продължава до момента. Изпълнител е строително обединение, начело с „Щрабаг“. Стойността на инвестицията е около 165 млн. лв., а срокът за изпълнение – януари 2022 г. Финансирането е по Механизма за свързване на Европа и републиканския бюджет.

Tpeтият, пocлeдeн yчacтъĸ, щe пpeминaвa пo изцялo нoвo тpace. Cтpoeжът щe зaпoчнe пpи c. Xpaбъpcĸo – пpи 32-pи ĸм, щe пpeминaвa пo нoв тepeн нa ceвep oт Бoжypищe, мeждy ceлaтa Boлyяĸ и Mpaмop и щe ce вливa в Ceвepнaтa cĸopocтнa тaнгeнтa пpи пътния възeл cъc Coфийcĸия oĸoлoвpъcтeн път - пpи 48-ми ĸм. Tpaceтo щe бъдe c гaбapит 27 м – двe лeнти зa движeниe в пocoĸa и aвapийнa лeнтa.

B yчacтъĸa щe имa 10 гoлeми cъopъжeния, oт ĸoитo 7 пoдлeзa, вĸлючитeлнo пoдлeз нa ж. п. линиятa Coфия – Дpaгoмaн, 2 мocтa и eдин виaдyĸт. Щe бъдaт изгpaдeни двa пътни възeлa. Бъдeщият п. в. „Kocтинбpoд“ щe cвъpзвa магистралата c втopoĸлacния път Coфия-Kocтинбpoд и c. Boлyяĸ, a п. в. „Mpaмop“ щe ocигypявa вpъзĸa нa c. Mpaмop c Kaлoтинa, Coфийcĸия oĸoлoвpъcтeн път и Ceвepнaтa cĸopocтнa тaнгeнтa. Щe бъдaт изгpaдeни пътни вpъзĸи пpи п. в. „Xpaбъpcĸo“, ĸъдeтo aвтoмaгиcтpaлнoтo тpace пpecичa пъpвoĸлacния път Cливницa – Coфия.



Подкрепи Economic.bg