Държавата инвестира 15 млн. лв. за реклама на туризма ни в чужбина

Средствата ще бъдат изплатени на туроператори на четири основни пазара

Държавата инвестира 15 млн. лв. за реклама на туризма ни в чужбина

Снимка: Economic.bg/Архив

Антония Симова Автор: Антония Симова

Чрез механизъм за насърчаване на организирания туризъм с реклама България ще инвестира 15 млн. лв. на четири основни пазара, обяви министърът на туризма Николина Ангелкова. Те ще бъдат изплащани на туроператори, осъществяващи дейност в Германия, Великобритания, Вишеградската четворка и Русия.

Усилията на министерството ще бъдат насочени главно към Германия, където за реклама ще бъдат вложени 5 млн. лв., Великобритания – 2.5 млн. лв., Вишеградската четворка – 3.75 млн. лв. и Русия – 1.25 млн. лв., като сумите са без начислен ДДС.

Парите ще бъдат инвестирани с цел да засилят летния туристически сезон и ще се изразходват от 1 май до 31 октомври. Средствата, които са предвидени в бюджета, ще бъдат отпускани на база на реални постижения, твърди министър Ангелкова. Туроператорите ще получават 15% от средствата, описани в договорите с министерството, при подписване на сделката. Останалите 85% от сумата ще бъде изплатена при доказан реален резултат – ръст в броя на туристите.

Министър Ангелкова обяви, че от 2015 г. досега туристите, които пристигат в страната ни чрез туроператори са намалели двойно. Според нейните данни именно тези туристи реализират повече приходи и е важно да бъдат взети навременни мерки за връщането им в българските курорти.

За този механизъм министър Ангелкова разкри още през април 2019 г., когато обяви, че с голям международен консултант се обмисля разработването му.

Коментари: 0