AstraZeneca е пред дилема дали да не продаде бизнеса с ваксини
Компанията претърпя редица неуспехи в това направление, макар че през последното тримесечие успя да утрои продажбите си

© ECONOMIC.BG / БТА
Продажбите на ваксината COVID-19 на AstraZeneca за второто тримесечие се утроиха до 894 млн. долара спрямо първото тримесечие. Въпреки това производителят на лекарства в момента обмисля бъдещето на този си бизнес. Висш изпълнителен директор в компанията призна пред Reuters, че в момента се обсъждат различни опции, а решението ще бъде взето до края на 2021 г.
Коментарът идва след поредицата неуспехи в надпреварата с останалите разработчици. Това е първата публична заявка от страна на фармацевтичния играч, че е пред дилема. От изказването излиза, че не е изключена и опция за продажба на бизнеса.
AstraZeneca се съгласи да работи с Университета в Оксфорд по ваксина срещу COVID-19 миналата година, въпреки че няма предишен опит в тази област. Компанията пое проекта с обещанието да не прави печалба по време на пандемията.
„Проучваме различни възможности“, каза изпълнителният вицепрезидент на AstraZeneca и президент на бизнес звеното за биофармацевтични продукти Рууд Добър, визирайки бизнеса с ваксини.
„Преди края на годината ще имаме повече яснота ... ако ме попитате, дали бизнесът с ваксини е устойчив за AstraZeneca през следващите пет или десет години, този голям стратегически въпрос сега се обсъжда.“
AstraZeneca все още има ангажимент да предостави стотици милиони дози по настоящите договори.