Авиокомпания, забранена в ЕС, с най-голямата поръчка за самолети

Тя е поръчала да закупи 443 нови машини, а сега флота й се състои от 113

Авиокомпания, забранена в ЕС, с най-голямата поръчка за самолети
7990 ~ 2 мин. четене

Една авиокомпания предвижда да учетвори флота си, като е поръчала повече самолети наведнъж от всеки друг превозвач на планетата. А й е забранено да лети в Европа. През юли 2007 г. европейските власти наложиха забраната за полети над въздушното си пространство на всички индонезийски компании заради несъответствие с местните регулации, а през юни миналата година мярката бе отменена.

Това е бюджетната индонезийска авиокомпания Lion Air, която предимно лети в Югоизточна Азия. Тя е поръчала 443 самолета, като сега притежава 113 на брой, пише британският "Телеграф".

За сравнение, най-голямата авиокомпания в света - щатската American Airlines, е поръчала 285 самолета.

Тази седмица Boeing ще достави първия си 737 Max на Lion Air. Така индонезийската авиокомпания се превръща в най-големия купувач на нови супер ефективен джет.

Lion Air сключи рекордната сделка с Boeing на стойност 22 млрд. долара още през ноември 2011 г. Сега вече машините ще бъдат доставяни.

Предишният рекорд бе на авиокомпания Emirates от Обединените арабски емирства, за 29 самолета 737-900 и 201 нови 737 Max. Тя има и поръчка с Airbus за самолети A330-300.

Lion Air, която лети до 126 дестинации като Малайзия, Саудитска Арабия и Китай, е втората най-голяма авиокомпания в Азия след AirAsia, но се старае усилено да завладее първото място. Основана през 1999 г., в последните 7 години Lion Air почти е удвоила местата си по различните дестинации, които оперира - от 25,1 млн. до 48,7 млн. Средното летателно време между дестинациите й е малко над час и половина.

И въпреки че засега няма намерения да започва операции на дълги разстояния до Европа, за разлика от конкурента си AirAsia, Lion Air има не по-малки амбиции. През 2015 г. в интервю за "Файненшъл Таймс" собственикът на компанията Рушди Кирана казва, че е закупил терен от 5500 хектара край Джакарта и планира да построи собствено летище, тъй като сегашното значително надхвърля капацитета си.

Пример за намеренията на Кирана в това отношение е изграждането на малко градче за служителите на авиокомпанията извън Джакарта. Наречено Lion City, то има над 1500 къщи и 150 общежития.

Подкрепи Economic.bg