Австралия разследва Facebook и Google заради медийното влияние
Регулаторният орган по конкуренцията ще проучи дали интернет компаниите вредят на новинарските издатели

~ 1 мин.
Австралийският регулаторен орган по конкуренцията обяви в понеделник, че ще проучи дали онлайн гигантите Facebook и Google нарушават конкуренцията в новинарското пространство, в ущърб на издателите и потребителите. Google и други "доставчици на цифрови платформи" ще бъдат разследвани, за да се види дали техните търсачки и социални сайтове вредят на лоялната конкуренция в новините. От правителството на Австралия искат да разберат дали дългосрочната промяна в цифровите новини несправедливо ограничава способността на конвенционалните издатели да произвеждат съдържание.
Подобно на конкурентите им в световен мащаб, традиционните медийни компании в Австралия са притиснати от онлайн съперници, тъй като рекламодателите инвестират все повече в дигиталните дистрибутори като Google, Facebook и Netflix. Правителството на Австралия разпореди разследването като част от по-широките медийни реформи, като се има предвид нарастващата загриженост за бъдещето на качествената журналистика и качеството на новините, след години на по-ниски приходи и съкращения на работни места в новините.
Подобно на конкурентите им в световен мащаб, традиционните медийни компании в Австралия са притиснати от онлайн съперници, тъй като рекламодателите инвестират все повече в дигиталните дистрибутори като Google, Facebook и Netflix. Правителството на Австралия разпореди разследването като част от по-широките медийни реформи, като се има предвид нарастващата загриженост за бъдещето на качествената журналистика и качеството на новините, след години на по-ниски приходи и съкращения на работни места в новините.
„Ще проучим дали платформите упражняват пазарна мощ в търговските сделки в ущърб на потребителите, създателите на медийно съдържание и рекламодателите“, каза председателят на Австралийската комисия по конкуренция и защита на потребителите Род Симс.
Проучването също така ще разбере как Facebook и Google са действали, за да „проучат напълно влиянието си в Австралия“, добавя той.
От правителството ще изискват информация от бизнеса и ще провеждат изслушвания. Очаква се окончателният доклад да бъде готов след 18 месеца.