България е най-добрата аутсорсинг дестинация за 2015 г.
В сравнение с предходната година държавата ни се е изкачила с 11 позиции напред - повече от всеки друг пазар

България е най-добрата дестинация в Европа за развитие на аутсорсинг бизнес според класация на консултантската компания Cushman&Wakefield за 2015 г., която е представена от стратегическия ù партньор в България и Македония Forton.
В световен план страната ни е на трето място. В световен план страната ни е на трето място, като в сравнение с предходната година се е изкачила повече от всеки друг пазар - с 11 позиции напред.
Проучването на консултантската компания обхваща 36 пазара в света, които привличат компании в сферата на аутсорсинга на бизнес процеси (BPO) и центровете за изнесени услуги. Оценката формира на базата на три типа критерии. Най-голяма тежест имат разходите, следвани от условията за бизнес и рисковете.
Първата позиция в класацията на Cushman&Wakefield тази година заема Виетнам, докато миналогодишният първенец – Румъния, остава на четвърто място. Второто е заето от Филипините, където приходите на компаниите в BPO сектора миналата година са достигнали рекордните 15 млрд. долара.
В европейски мащаб България впечатлява не само заради излизането си на челна позиция, но и заради бързото си придвижване нагоре в класацията. Като ключови фактори консултантите посочват ниските данъци, както и наличието на достъпна и квалифицирана работна ръка за нуждите на BPO компаниите. Висок е и делът на добре владеещите чужди езици, което е ключово умение за този бизнес.
Въпреки изоставането си в класацията на Cushman&Wakefield, Румъния също остава интересна за аутсорсинг индустрията. Основната причина са достъпните цени на офис площите, които водят до по-ниски разходи за бизнес. Високата инфлация миналата година обаче оказа негативно влияние и страната загуби челната си позиция.
За първи път в аутсорсинг индекса на Cushman&Wakefield е включена Литва, която влиза директно на 11-та позиция – най-високата за нов участник до момента. Смята се, че балтийската страна е добре позиционирана като дестинация за BPO услуги, конкурентна е като ниво на разходи, квалифицирана работна ръка и владеене на чужди езици.
В крайна сметка, Европа все повече се стопява разликата между нея и Азия/Америка като дестинации за аутсорсинг, заради стигниращите икономики и пазари на труда. В същото време за някои растящи азиатски пазари, като Индия и Китай, вече има опасения от прегряване и висока цена на труда.
Въпреки тези констатации в световен мащаб най-големият пазар на аутсорсинг услуги остава Индия, която тази година се изкачва с едно място до 20-та позиция в класацията.