Банка ДСК има целенасочена политика за привличане на млади кадри
Когато един млад човек усеща подкрепа в кариерния си старт, сам ще пожелае да остане и да се развива в родната си страна, смята Виолина Маринова, главен изпълнителен директор на ДСК
- Каква е дейността на Вашата компания?
- Банка ДСК е част от унгарската Група ОТП, една от водещите банкови групи в Централна и Източна Европа, и лидер по доверие сред потребителите на финансови услуги у нас. Освен утвърдената ни водеща позиция в банкирането на дребно, през последните няколко години банката се доказа и като надежден партньор на бизнеса в страната. Гордеем се с факта, че Банка ДСК е и лидер в сферата на дигитализирането и иновациите в банковото обслужване в България.
- Кои са най-наболелите проблеми, с които се сблъсквате във Вашия сектор?
- Определено един от най-сериозните проблеми не само в банковия, но и във всеки друг сектор в страната, е гладът за млади кадри. Затова и ангажиментът ни към тях е изключително сериозен и социално отговорен. Стараем се не просто да предлагаме атрактивни възможности за кариерен старт, но и цялостна подкрепа по техния път на професионално израстване и реализация.
- Защо решихте да подкрепите инициативата на PwC България?
- Като социално отговорна институция, която осъзнава ключовата роля на младите хора, Банка ДСК с радост прие да бъде партньор на инициативата. Банката винаги е подкрепяла инициативи и проекти, които носят заряда на новото, проекти, чиято цел е търсенето и открояването на добрите примери, на потенциала за бъдещето. Убедени сме, че инициативата на PwC България ще бъде от огромна полза за младите хора в страната.
- Смятате ли, че компаниите трябва да участват активно в подготовката на кадрите за пазара на труда?
- Не просто смятам, а категорично вярвам в това. Това е и причината, поради която Банка ДСК може да се похвали с целенасочена политика за привличането на млади кадри, която включва не просто присъствие на различни кариерни форуми, където представяме атрактивните възможности за работа в банката, но също и успешно сътрудничество с най-добрите висши учебни заведения в страната, чиито абсолвенти избират впоследствие да работят при нас.
- Как според Вас трябва да се стимулират квалифицираните кадри, за да останат в България?
- Когато един млад човек усеща подкрепа в кариерния си старт не
просто на думи, а и на практика от учебната институция и компанията, в която
прави първата стъпка в професионалния си път, то това неизменно ще доведе до
резултат, при който сам ще пожелае да остане и да се развива в родната си
страна. Подходът към младите хора трябва да бъде многопластов, на различни
нива, и най-важното да бъде практически насочен, а не да остане само на думи
или документи без реално приложение. Едва тогава можем да достигнем момента, в
който избралите реализация в чужбина младежи да бъдат по-скоро изключение,
отколкото правило.
Интервюто е част от кампанията "Tвoитe 25 пpичини дa избepeш Бългapия" на "Прайсуотърхаускупърс България" ЕООД (PwC Bulgaria), в която Economic.bg е партньор.