Бизнес климатът в Германия стигна до най-високото си ниво от 2018 г.

Въпреки положителните данни германската индустрия трябва да се справи със значително увеличените разходи

Бизнес климатът в Германия стигна до най-високото си ниво от 2018 г.

Снимка: Unsplash

356 ~ 2 мин. четене
Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

Настроението сред мениджърите на германските компании се разведри повече от очакваното след края на действието на строгите ограничителни мерки заради коронавируса. Индексът на бизнес климата на Института за икономически изследвания Ifo се повиши през юни до 101.8 пункта от 99.2 пункта през май, съобщава Reuters. Икономистите очакваха той да се повиши до 100.6 пункта.

„Германската икономика се отърсва от коронакризата", заяви президентът на Ifo Клеменс Фюест. Мениджърите оценяват, по думите му, ситуацията като по-добра от преди, както и бизнес перспективите за следващите шест месеца.

Въпреки положителните данни германската индустрия трябва да се справи със значителното увеличените разходите. Всички области в индустрията растат, казва експертът на Ifo Клаус Волрабе пред Reuters. „Недостатъкът обаче е рязкото нарастване на разходите за покупки.“

Те отчасти се дължат на затруднения при доставките на важни суровини и първични продукти, които остават основен проблем. „Много компании искат да повишат цените си поради увеличените разходи“, казва Волрабе. Очакванията за износ продължават да нарастват, а вътрешното търсене също  се развива добре, пояснява той.

Като цяло Ifo смята, че германската икономика е във възход и очаква през второто тримесечие, което приключва, растеж от 1.3%, който трябва да бъде още по-ясно изразен през лятото – 3.6%.

Германската икономика продължава да набира скорост. Важен двигател са отварянията след блокадите, които подтикнаха много доставчици на услуги и търговци на дребно“, пояснява Волрабе.

Той добавя, че бизнес ситуацията при търговците на дребно се е подобрила през юни и е достигнала до най-високото си ниво от обединението на Германия насам. Индустрията на хотелиерството, която бе силно засегната от кризата, също вижда светлина в края на тунела, „ситуацията все още е лоша, но оптимизмът сред хотелите и ресторантите се увеличава“, добавя Волрабе.

Подкрепи Economic.bg