Boeing планира да използва само биогориво до 2030 г.

Компанията определя това като „предизвикателството на живота ни“

Boeing планира да използва само биогориво до 2030 г.

Снимка: БТА

Boeing Co ще започне да доставя търговски самолети, способни да летят със 100% биогориво, до края на десетилетието, наричайки намаляването на екологичните щети от изкопаемите горива „предизвикателството на живота ни“. Целта на компанията, която изисква напредък в реактивните системи, повишаване на ефективността при смесване на горива и сертифициране от световните регулатори, е от основно значение за по-широката цел на индустрията да намали емисиите на въглерод наполовина до 2050 г.

„Това е огромно предизвикателство, това е предизвикателството на целия ни живот“, категоричен е директорът на Boeing по стратегията за устойчиво развитие Шон Нюзъм пред Reuters. „Авиацията се ангажира да поеме своята част от намалението на въглеродния отпечатък.“

Понастоящем търговските полети създават около 2% от глобалните емисии на въглероден диоксид и около 12% от транспортните емисии, според данните на Групата за въздушен транспорт (ATAG).

Най-голямата авиокосмическа компания в света трябва да се справи и със задачата, поставена от пандемията, както и 20-месечното заземяване на най-продавания си джетлайнер след фаталните катастрофи, което е изтощило финансите ѝ и инженерните ресурси.

Boeing обаче не започва от нулата. През 2018 г. компанията организира първия в света тестов търговски полет, използващ 100% биогориво – модел 777 на FedEx Corp.

Американската компания, както и европейският конкурент Airbus SE работят за ограничаване на въглеродните емисии чрез намаляване на теглото и съпротивлението при новите самолети. Към момента биогоривата се смесват директно с конвенционално реактивно гориво в съотношение максимум 50/50, обясняват от Boeing.

Компанията първо трябва да определи какви промени да направи, за да позволи безопасен полет с алтернативни горива, получени от използвано растително масло, животински мазнини, захарна тръстика, отпадъци и други източници. Също така трябва да работи с групи, които определят спецификации за гориво, като ASTM International, за да повиши границата на смесване и да позволи разширено използване, и след това да убеди авиационните регулатори в световен мащаб да сертифицират самолетите като безопасни.

Коментари: 0