Coca-Cola и Pepsi намаляват захарта в продуктите си за Франция
Компаниите ще ограничат и рекламите, насочени към деца

Coca-Cola и PepsiCo са се съгласили да намалят количеството на използваната захар в продуктите си за френския пазар, пише Bloomberg.
Двата глобални лидера в производството на безалкохолни напитки, заедно с Orangina Schweppes и компанията за сокове Refresco Gerber са подписали споразумение, че ограничат количеството на съставката с 5% до 2015 г., съобщават от Министерството на земеделието на Франция.
„Имайки предвид, че газираните напитки съставляват между 6-8% от приема на захари, секторът има ключова роля в подобряване качеството на храните за френските потребители“, се казва в съобщението. Компаниите, чиито представители са положили подписи, представляват над 80% от пазара на газирани продукти и сокове.
Производителите са се съгласили също да прекратят рекламите в телевизионни предавания и интернет, където детската аудитория е над 35%.
Френското правителство провежда кампания за стимулиране на здравословното хранене, а през 2011 г. бяха въведени регулации за съдържанието на храните в училищните бюфети. Причина за решителните мерки станаха данните на Организацията за икономическо развитие и сътрудничество (OECD), че затлъстяването сред възрастните в страната се е удвоило за двадесет години. От 5,8% през 1990, делът на хората с този проблем се е увеличил до 12,9% през 2010 г. Този процент все пак остава значително под стойността за повечето страни от Европейския съюз (ЕС). За Германия например, този дял е 14,7%, а във Великобритания - 26,1%.
Случайно или не консумацията на газирани напитки в страната (65 литра/човек годишно) е под средната за Общността (95 л.) и по-малко от половината на тази в Германия (114 л. средно на човек годишно). Кола-продукти съставляват 55% от френския пазар, плодови сокове – 28%, а лимонади и сходни на чай стоки – 7,5%