dm се насочва към по-малките градове в България

dm се насочва към по-малките градове в България

Снимка: dm България

2315 ~ 3 мин. четене
Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

Пандемията показа, че кварталните магазини не са отживелица. През изминалата година хората дори ги предпочитаха пред големите търговски обекти. Това каза Евелина Великова, управител на dm България, в интервю за Economic.bg.

„Преди пандемията магазините на dm в моловете бяха по-предпочитани от клиентите, но след наложените противоепидемични мерки хората трябваше да се преориентират. Така те започнаха да пазаруват в малките квартални магазини. И сега, въпреки че ситуацията на пазара се нормализира и потребителските навици за пазаруване са на предпандемични нива, популярността на тези магазини не отшумява“, заяви Великова.

Това кара dm да преосмисли експанзионната си стратегия за следващата година. Все пак моловете не са загубили напълно своята актуалност, въпреки че кварталните магазини засилват позициите си, добавя управителят на компанията с ресори „Обучение и развитие“ и „Продажби“.

Към момента веригата има 93 обекта в страната, които са разположени в 30 града. Амбицията на компанията през следващата година да достигне трицифрено число на броя магазини, а градовете да се разраснат до 40.

Следващите магазини, които ще отворим, ще бъдат в нови населени места. В центъра на нашата работа ние поставяме преди всичко човека. Затова искаме да сме максимално близко до нашите клиенти, на удобни за тях локации. Досега експанзионната ни стратегия винаги е била насочена към по-големите градове, основно София, но с промяната в тенденцията на пазаруване ще се насочим към по-малките, където хората са ни очаквали от много време“, каза още Великова.

Тя смята, че с оборотите, които прави компанията, е напълно възможно да се постигне този брой нови магазини. Скоро ще бъдат оповестени данните за изминалата финансова година, като се очаква те да бъдат положителни.

Великова поясни, че ще се търсят значителен брой нови служители, но на този етап не може да посочи колко точно.

За миналата година веригата е отчела 12% ръст на служителите, след като са били отворени 6 нови магазина. dm България осигурява работни места на над 800 човека, разпределени в Централата на компанията в София, логистичния център в Гара Елин Пелин и магазините. А в целия концерн, без dm Германия, работят над 21 400 човека. Заедно с dm Германия, компанията осигурява работа на около 62 000 души.

На този етап dm България не планира да отваря нов логистичен център в страната.

Великова поясни, че пандемията е помогнала за развитието и на ритейл парковете, които са все по-предпочитано място за пазаруване по света.

В ритейл парковете хората могат да намерят всичко, което им е необходимо и то без да се налага да сменят търговския център. Тук е много важно да се отбележи, че успехите на един ритейл парк зависят именно от това какви магазини са комбинирани в него. И тъй като те стават все по-популярни и се наблюдава голямо предлагане на пазара, ние изследваме възможностите, за да може да предоставим на нашите клиенти нови места за пазаруване“, коментира тя.

dm и дигитализацията

Онлайн присъствието на dm България в момента се отчита само чрез партньорство с приложението Glovo, доскоро Foodpanda, което стартира през май 2020 г.

„Партньорството ни с Glovo се развива бързо, като целта ни беше чрез него да достигаме до хората по време на пандемията. Проблемът е, че чрез приложението не може да предложим на нашите клиенти пълен набор от артикули, които са 16 хиляди“, коментира Великова.

Тя добави, че в хода на дигитализацията и с все по-голямото желание на потребителите да пазаруват онлайн, се обсъжда пускането на собствен сайт за онлайн търговия на dm България, в който да се предлагат всички налични продукти.

Ние сме голям концерн и подобно решение не може да бъде взето самосиндикално. В част от държавите, където веригата е позиционирана има индивидуални търговски канали. В бъдеще със сигурност и в България ще има подобен канал за пазаруване, но към момента нямаме наложени срокове за подобна експанзия“, каза още Великова.

В рамките на концерна се обсъжда и въвеждането на каси за самообслужване в търговските филиали. Методът придобива все по-голяма популярност и приемственост от страна на клиентите, тъй като е по-бърз и намалява риска от COVID заразяване. Великова посочи, че на този етап подобен пилотен проект или официално пускане на каси за самообслужване в България не се предвиждат.

Подкрепи Economic.bg