Производството на Next.e.GO в България може да стартира по-рано

Компанията може да получи разрешително за строеж още през тази година и да произвежда преди 2023 г.

Производството на Next.e.GO в България може да стартира по-рано

Снимка: Красимир Свраков

2096 ~ 2 мин. четене
Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова
Next.e.GO инвестиция

Бъдещият завод за електрически автомобили на Next.e.GO в Ловеч може да получи разрешително за строеж няколко месеца по-рано от очакваното. Първите планове бяха, че това ще се случи през първата третина на следващата година, но сега служебният министър на икономиката Кирил Петков каза, че зелената светлина може да бъде дадена още през тази година.

На теория това отваря възможност и за по-скорошно излизане на пазара на първия произведен в България електромобил на Next.e.GO. По план той трябва да е готово през 2023 г.

Днес компанията с германски корени, придобита през миналата година от нидерландски конкурент, получи сертификат клас А по реда на Закона за насърчаване на инвестициите. Той бе връчен от Кирил Петков по време на церемония в министерството и е за предвидената инвестиция в размер на 280 млн. лв., които ще бъдат вложени в завод "Балкан".

В България компанията оперира чрез дружеството „Некст.е.ГО България“ АД. Новината за стъпването ѝ в страната дойде изненадващо в началото на юли, когато Петков спомена потенциалната възможност по време на интервю. В рамките само на десет дни производителят подписа меморандум със служебното правителство, бе представен официално, а Министерският съвет одобри спогодбата, давайки зелена светлина за действия.

Електромобилите вече ще бъдат реалност и ще се произвеждат в Ловеч. Много съм доволен, че освен агресивните срокове, които си бяхме поставили в самото начало, се движим по-бързо, отколкото се очакваше”, каза днес ресорният министър.

Компанията ще изгради производствената си база в завод „Балкан“, собственост на „Адванс Холдинг“ на братя Домусчиеви. Държавната субсидия ще е общо 34 млн. евро, като по-рано стана ясно, че тя ще бъде изплатена на части. Трите транша ще се предоставят срещу конкретно изпълнени цели относно производството на коли.

Според Петков е напълно възможно страната да привлича високотехнологични инвеститори, ориентирани към експорт и с висока добавена стойност. Едно от условията за това е премахването на корупцията. Министърът посочи, че приоритетът на България не трябва да са само фирми с обществени поръчки и че реалният бизнес е този, който може да продава в чужбина.

Изпълнителният директор на „Некст.е.ГО България“ Любомир Станиславов посочи, че най-интересното в проекта не са толкова електрическите автомобили, а технологията за производство, която ще бъде имплементирана и създадена в Ловеч. Тя е последно поколение и е аналог на други модерни фабрики, които в момента се изграждат в Тексас, САЩ.

Подкрепи Economic.bg