ЕС подготвя по-меко предложение за общоевропейския дигитален данък

Той засяга дигиталните компании, които избягват много данъци благодарение на трансграничния си и виртуален бизнес

ЕС подготвя по-меко предложение за общоевропейския дигитален данък

Снимка: Pixabay

Министрите на финансите от ЕС ще обсъдят днес смекчено предложение за общоевропейски дигитален данък, сочи документ, с който Ройтерс твърди, че разполага. Целта на новото предложение, внесено от австрийското председателство на ЕС, е правителствата, които са против данъка, да се съгласят с него до края на годината.

Според предложението на Европейската комисия от март държавите от ЕС ще облагат с 3% дигиталния оборот на големи компании като Google и Facebook, които са обвинявани, че пренасочват печалбите си към страните от ЕС с ниски данъци.

Франция и някои други големи европейски страни настояват за бързо въвеждане на данъка, но по-малки държави като Ирландия и Люксембург са против мярката, страхувайки се, че ще намалеят данъчните им приходи. За да преодолее противопоставянето, Австрия предлага да бъде определена точна дата, когато да приключи облагането с този данък, се посочва в документа. 

Данъкът винаги е бил планиран като временно решение, засягащо приходите на дигиталните компании, които избягват много данъци благодарение на трансграничния си и виртуален бизнес.

Клауза, предвиждаща автоматично изтичане на срока на действие на данъка, вече е подкрепена от повечето страни членки на ЕС, но досега беше свързвана със световно споразумение за данъчна реформа. Според австрийското предложение прилагането на налога може да приключи на точно посочена дата.

Продължителен световен дебат по реформата на облагането с данъци на дигиталните компании не даде резултат, тъй като държавите имат различни становища по въпроса, а понякога се конкурират чрез данъци и други облекчения, за да привличат фирми.

Австрия освен това предлага продажбата на данни на потребителите да бъде изключена от облагането с планирания данък, което е смекчаване на предложението на Европейската комисия. Само приходите от онлайн реклама и виртуални пазарни платформи ще бъдат обект на новия данък според плана.
Коментари: 0