ЕС изостава в подсигуряването на зарядни станции за електромобилите
До 2030 г. ще са необходими 8.8 млн. точки за зареждане, казват от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA)

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Станциите за зареждане на електрически автомобили не са в крак с нарастващия брой електрически автомобили по пътищата, предава DW. В доклад на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) се казва, че продажбите на електромобили са нараснали три пъти по-бързо от броя на точките за зареждане, инсталирани в 27-те държави от 2017 г. насам.
ACEA каза, че Европейският съюз ще се нуждае от 8.8 млн. точки за зареждания до 2030 г., което би означавало инсталиране на 22 хил. точки всяка седмица - осем пъти повече от сегашната скорост.
Европейската комисия обаче изчислява, че Блокът ще се нуждае от 3.5 млн. точки за зареждане до 2030 г.
Докладът добавя, че EV инфраструктурата е ключова за мотивирането на повече хора да купуват електрически автомобили, като всичко това е жизненоважно за постигане на целта на ЕС за въглеродна неутралност до 2050 г. Европейският закон за климата, приет през 2021 г., правно задължава държавите-членки колективно да намалят парниковите емисии с поне 55% до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г.
Нуждаем се от възприемане на електрически автомобили от масовия пазар във всички страни от ЕС, за да постигнем амбициозните цели на Европа за намаляване на CO2“, каза Сигрид де Ври, генерален директор на ACEA.
„Това няма да се случи без широка наличност на обществена инфраструктура за зареждане в целия регион“, добави тя.
Малко над 150 хил. обществени точки за зареждане бяха инсталирани миналата година в целия ЕС (по-малко от 3 хил. на седмица средно), достигайки общо над 630 хил.