Facebook иска да вкара повече банки в Messenger
Компанията цели да улесни комуникацията на потребителите с финансовите институции, без да злоупотребява с личните им данни

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Facebook преговаря с множество банки и финансови институции в опит да задълбочи връзките си с тях и да ги привлече към чат платформата си Messenger. Целта е да помогне на фирмите да подобрят своето клиентско обслужване.
По-рано в Wall Street Journal се появи информация, че социалната мрежа е поискала от водещи американски банки като JPMorgan Chase, Wells Fargo и Citigroup да споделят с нея детайли за техните клиенти. Идеята на социалната мрежа, според изданието, била да подсили ролята си на сайт не просто като място за споделяне на бебешки снимки, а като такова за по-сериозни неща като покупко-продажба на стоки и услуги.
В изявление до медиите обаче Facebook опроверга тази теза. „Скорошна статия в WSJ неправилно предполага, че ние активно питаме компании за финансови услуги за достъп до данни за финансови транзакции – това не е вярно“, се казва в съобщението.
Пред TechCrunch говорителката на Facebook Елизабет Дайна коментира, че компанията не сика данни за транзакции с кредитни карти от банките и не се интересува от създаването на специална функция за интеракция със сметките им. Целта не е и да се насочват реклами или да се персонализира съдържание към продуктите в Marketplace например на база на покупки, извършени на други места.
Вместо това Facebook иска да свърже профилите на потребителя в Messenger с тези към тяхната банка, така че те да получават информация от чатботовете им в платформата за неща като салдо, да докладват за измами или да получават помощ, без да се налага да водят тази комуникация по телефона.
Такива услуги вече има за клиентите на Citibank в Сингапур. Въпросната чатбот интеграция, минимизираща човешката намеса, бе обявена още миналата година и започна да действа през този март.
Facebook си партнира и с PayPal в повече от 40 страни по света, така че да позволи на потребителите да получават разписки за покупките си чрез Messenger.
Разширяването на подобен род партньорства с повече доставчици на финансови услуги може да помогне за това да се увеличи използването на Messenger, правейки го по-удобен и функционален. Някои сравняват този ход с дейността на китайската WeChat.
Новината за тази инициатива обаче идва в сложни за социалната мрежа времена, което и породи страховете, че компанията може да е поискала достъп до чувствителна финансова информация за потребители. В момента Facebook е поставена под лупата и на обществото, и на властите заради разкритията за злоупотреби с неприкосновеността на личния живот и данните на десетки милиони ползватели на платформата от Cambridge Analytica.
По-рано в Wall Street Journal се появи информация, че социалната мрежа е поискала от водещи американски банки като JPMorgan Chase, Wells Fargo и Citigroup да споделят с нея детайли за техните клиенти. Идеята на социалната мрежа, според изданието, била да подсили ролята си на сайт не просто като място за споделяне на бебешки снимки, а като такова за по-сериозни неща като покупко-продажба на стоки и услуги.
В изявление до медиите обаче Facebook опроверга тази теза. „Скорошна статия в WSJ неправилно предполага, че ние активно питаме компании за финансови услуги за достъп до данни за финансови транзакции – това не е вярно“, се казва в съобщението.
Пред TechCrunch говорителката на Facebook Елизабет Дайна коментира, че компанията не сика данни за транзакции с кредитни карти от банките и не се интересува от създаването на специална функция за интеракция със сметките им. Целта не е и да се насочват реклами или да се персонализира съдържание към продуктите в Marketplace например на база на покупки, извършени на други места.
Вместо това Facebook иска да свърже профилите на потребителя в Messenger с тези към тяхната банка, така че те да получават информация от чатботовете им в платформата за неща като салдо, да докладват за измами или да получават помощ, без да се налага да водят тази комуникация по телефона.
Такива услуги вече има за клиентите на Citibank в Сингапур. Въпросната чатбот интеграция, минимизираща човешката намеса, бе обявена още миналата година и започна да действа през този март.
Facebook си партнира и с PayPal в повече от 40 страни по света, така че да позволи на потребителите да получават разписки за покупките си чрез Messenger.
Разширяването на подобен род партньорства с повече доставчици на финансови услуги може да помогне за това да се увеличи използването на Messenger, правейки го по-удобен и функционален. Някои сравняват този ход с дейността на китайската WeChat.
Новината за тази инициатива обаче идва в сложни за социалната мрежа времена, което и породи страховете, че компанията може да е поискала достъп до чувствителна финансова информация за потребители. В момента Facebook е поставена под лупата и на обществото, и на властите заради разкритията за злоупотреби с неприкосновеността на личния живот и данните на десетки милиони ползватели на платформата от Cambridge Analytica.