Facebook скри броя харесвания за потребителите в Австралия
Социалната мрежа тества дали така може да помогне за по-доброто психично здраве на своите потребители

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Facebook започна да крие броя харесвания и други видове реакции под публикациите за потребителите в Австралия. Стъпката е част от идеята на социалната мрежа да спомогне за подобряването на благосъстоянието на интернет ползвателите.
Още преди време компанията каза, че ще предприеме такива действия. Тестовото скриване на въпросната информация във Facebook следва подобен експеримент в Instagram от юли, отново в Австралия. Вместо това бройката ще остане видима само лично от автора на публикацията.
Промяната в News Feed-а се основава на проучване на потребителското благосъстояние. Специалисти в сферата на психическото здраве считат, че обратната връзка, базирана на броя харесвания, може да предизвика зловредно социално сравнение. За това свидетелства и практиката с множество групи за боба с тормоз.
Със сегашната стъпка Facebook „просто изважда това число от уравнението, така че хората да се съсредоточат върху качеството на своите взаимодействия и на съдържанието, а не върху броя харесвания или реакции“, обяснява Миа Гарлик, директор по политиките на Facebook за Австралия.
Идеята е хората да се чувстват комфортно, когато споделят на платформата, а не да се съревновават излишно и нездравословно. Гарлик увери бизнеса, че това няма да ощети наличната информация и показатели, до които преди е имал достъп.
Рано е да се каже обаче дали тестът в Австралия ще бъде разгърнат в други страни. Този в Instagram бе проведен в Австралия, Канада, Бразилия, Нова Зеландия, Япония, Италия и Ирландия. Както при Instagram, собственост на Facebook, така и сега няма индикация кога изпитанието ще приключи или дали промяната ще бъде за постоянно.
Експериментът в Instagram е довел до положителни отзиви сред обществото. „На този етап все още се учим и слушаме“, казва Гарлик. По думите ѝ Австралия е „глобална тренировъчна площадка“ и има много активни потребители на Facebook и Instagram. „Смятаме, че това е страхотна страна, в която можем да получим наистина добри отзиви за това дали този опит е ценен за хората или не“, казва още тя, цитирана от Guardian.