Facebook следи и хората без профил в мрежата
Компанията проследява активносста на потребителите чрез бисквитки, показва ново проучване

~ 1 мин.
Социалната мрежа следи всички хора в интернет пространството, показват резултати от проучване на белгийска агенция за защита на данните на Белгия, съобщава изданието The Guardian.
Докладът показва, че компанията използва проследяващи бисквитки във всички сайтове, използващи нейни услуги, и по този начин проследява онлайн активността на потребителите, дори и на тези, които нямат профил в социалната мрежа. Проблемът е основно около употребата на бутона за "харесване", поставен на повече от 13 млн. сайта, сред които правителствени и здравни.
Според специалистите Facebook следи потребителите, за да насочва рекламите, които пуска. В доклада се посочва още, че бисквитките имат две години продължителност на действие, след което се подменят с нови. В случай, че потребителят почисти по-рано бисквитките в браузъра си или преинсталира операционната система на устройството си, подмяната може да бъде извършена по-рано.
Експертите твърдят, че подобна практика нарушава законите на ЕС, които изизскват съгласието на потребителя за такива бисквитки или друг вид проследяващи техники. Facebook поставя бисквитки на компютрите на потребителите, независимо коя страница посетят на адреса facebook.com, включително и на страници, които не изискват регистрация в сайта, за да бъдат посетени.
От компанията коментират изследването на белгийските специалисти като естетически фактологически неиздържано. Те посочват, че авторите на проучването не са потърсили допълнителна информация за заключенията на доклада.
"Не бяхме поканени да коментираме доклада, преди да се публикува. Изпратили сме подробно обяснение с всички грешки директно на бейлгийските власти и предложихме да се срещнем, но те отказаха. Надяваме се, че ще коментират несъответствията", заяви говорител на компанията.
Докладът показва, че компанията използва проследяващи бисквитки във всички сайтове, използващи нейни услуги, и по този начин проследява онлайн активността на потребителите, дори и на тези, които нямат профил в социалната мрежа. Проблемът е основно около употребата на бутона за "харесване", поставен на повече от 13 млн. сайта, сред които правителствени и здравни.
Според специалистите Facebook следи потребителите, за да насочва рекламите, които пуска. В доклада се посочва още, че бисквитките имат две години продължителност на действие, след което се подменят с нови. В случай, че потребителят почисти по-рано бисквитките в браузъра си или преинсталира операционната система на устройството си, подмяната може да бъде извършена по-рано.
Експертите твърдят, че подобна практика нарушава законите на ЕС, които изизскват съгласието на потребителя за такива бисквитки или друг вид проследяващи техники. Facebook поставя бисквитки на компютрите на потребителите, независимо коя страница посетят на адреса facebook.com, включително и на страници, които не изискват регистрация в сайта, за да бъдат посетени.
От компанията коментират изследването на белгийските специалисти като естетически фактологически неиздържано. Те посочват, че авторите на проучването не са потърсили допълнителна информация за заключенията на доклада.
"Не бяхме поканени да коментираме доклада, преди да се публикува. Изпратили сме подробно обяснение с всички грешки директно на бейлгийските власти и предложихме да се срещнем, но те отказаха. Надяваме се, че ще коментират несъответствията", заяви говорител на компанията.